Γαβρόγλου: Πώς θα γίνει η αλλαγή μετάβασης από λύκειο στο ΑΠΘ

Στο σχέδιό του σχετικά με την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων σε βάθος τριετίας ανέπτυξε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στου ΑΜΠΕ. Συγκεκριμένα, εστίασε στο τετράπτυχο: αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, απόκτηση ενός έγκυρου Εθνικού Απολυτηρίου, κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, αναμόρφωση των πρώτων ετών του πανεπιστημίου.
«Άρα τα παιδιά θα έχουν ένα Εθνικό Απολυτήριο που θα σημαίνει κάτι. Γιατί, δυστυχώς, σήμερα δε σημαίνει τίποτα στην κοινωνία. Το σχολείο θα μπορεί να σταθεί ακόμη περισσότερο στα πόδια του, διότι οι τελευταίες δύο τάξεις του λυκείου δεν θα είναι ακυρωμένες, ορισμένες εξετάσεις για ορισμένα μαθήματα θα είναι πανελλαδικού χαρακτήρα, ορισμένα θα είναι σχολικές εξετάσεις. Θα παίρνεις Εθνικό Απολυτήριο, άρα δεν θα έχεις λόγο να κάνεις πανελλήνιες, και με αυτό τον τρόπο θα μπαίνεις στα πανεπιστήμια, όπου και εκεί θα πρέπει να υπάρχει μία μεγαλύτερη ευελιξία, απ' ό,τι υπάρχει σήμερα», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Γαβρόγλου προανήγγειλε ότι θα κληθούν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής οι πρωταγωνιστές του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, εμπειρογνώμονες και κοινωνικοί φορείς. «Είναι τα πολιτικά κόμματα εκεί, θα ακούσουν όλους αυτούς, τα πολιτικά κόμματα και νομίζω ότι από κοινού θα πάρουμε κάποιες αποφάσεις έστω για τα πρώτα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε τα παιδιά το Σεπτέμβριο που θα πάνε στην πρώτη λυκείου, να ξέρουν με ποιο σύστημα θα πορευθούν», είπε.
Κατά τον υπουργό Παιδείας, στο διάλογο που θα γίνει θα απομονωθούν συγκεκριμένα θέματα: «Δηλαδή τι κάνουμε με τις τελευταίες δύο τάξεις του λυκείου που πια είναι ακυρωμένες εκπαιδευτικά, και σε αυτό συμφωνούν όλα τα κόμματα. Δεύτερον τι κάνουμε με την απόκτηση ενός ουσιαστικού Εθνικού Απολυτηρίου, που επίσης, συμφωνούν όλα τα κόμματα. Τρίτον, τι κάνουμε με αυτό το απάνθρωπο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, που επίσης συμφωνούν όλα τα κόμματα, και τι κάνουμε σε μία πιο ευέλικτη διαδικασία επιλογής των ειδικοτήτων από μεριάς των φοιτητών στο πρώτο έτος των πανεπιστημίων και σε αυτό συμφωνούν τα κόμματα».
Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ότι «φέρνουμε στη Βουλή τα ζητήματα, για τα οποία υπάρχει μια συμφωνία ως προς τα προβλήματα που υπάρχουν από όλα τα κόμματα. Τώρα, εκεί, θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποιες συναινετικές λύσεις. Αν δεν το καταφέρουμε αυτό, είναι, νομίζω, μια αποτυχία όλων μας. Όχι μόνο του υπουργείου Παιδείας».
Επίσης, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μέσα στο 2017, τονίζοντας ότι «είναι καθημερινή η μάχη» με τους θεσμούς για το ζήτημα αυτό. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι κάποιους διορισμούς θα έχουμε φέτος», ανέφερε, σημειώνοντας ωστόσο ότι για τις οποιεσδήποτε προσλήψεις θα πρέπει να βρεθεί ένα πλαίσιο που θα συμπεριλάβει και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και αναπληρωτές. Επίσης, σημείωσε ότι οι απαραίτητες διαδικασίες για να ξεκινήσει ομαλά η ερχόμενη σχολική χρονιά έχουν ήδη ξεκινήσει και ότι τα απαιτούμενα κονδύλια για την πρόσληψη αναπληρωτών είναι ήδη εξασφαλισμένα και θα προκύψουν κυρίως από προγράμματα ΕΣΠΑ. Ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε, επίσης, ότι είναι η πρώτη φορά που έχει υπάρξει αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιωτική εκπαίδευση, ο υπουργός υπεραμύνθηκε της αλλαγής που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς, αναφορικά με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών. «Νομίζω ότι είναι θέμα δημοκρατίας, όταν συμφωνούμε σε κάτι, να συμφωνούμε και να πηγαίνουμε στο επόμενο βήμα» σημείωσε και πρόσθεσε πως «και θα ήθελα να κάνω και μία έκκληση στους θεσμούς, να συζητάνε με τους σχολάρχες των καλών σχολείων. Δηλαδή, εκείνων των σχολείων, που είναι και καλές επιχειρήσεις και η παιδαγωγική τους προσφορά είναι υψηλότατου επιπέδου. Επειδή είναι ειδικής κατηγορίας επιχειρήσεις αυτές, πρέπει να υπάρχει ένα δεύτερο 'μάτι', το οποίο θα κρίνει την αιτία της απόλυσης ή όχι».
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]