Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις εργασίες στην Ολυμπία και την Ιονία Οδό[βίντεο]



Στο πλαίσιο επίσκεψης που πραγματοποίησε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην Ολύμπια και Ιόνια Οδό ,και οργάνωσε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρίστος Σπίρτζης, για την παράδοση σε κυκλοφορία ολοκληρωμένων τμημάτων και σύνθετων τεχνικών έργων (σηράγγων και γέφυρας) του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών, πραγματοποιήθηκε  ταυτόχρονα επιθεώρηση των έργων της Ολυμπίας Οδού και της Ιόνιας Οδού, που μπαίνουν στην τελική φάση ολοκλήρωσης τους.
 Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, η Κυβερνητική Εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρίστος Σπίρτζης, ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Κουρουμπλής, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Σία Αναγνωστοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιώργος Δέδες, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης,
ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, οι βουλευτές όλων των κομμάτων Κορινθίας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Α΄ και Β΄ βαθμού, εκπρόσωποι επιστημονικών, τεχνικών και παραγωγικών φορέων, εκπρόσωποι κατασκευαστών και των παραχωρησιούχων, στελέχη της δημόσιας διοίκησης με αρμοδιότητα στα έργα, καθώς και πλήθος κόσμου.


Ομιλία του Πρωθυπουργού κατά την παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο, του οδικού άξονα «Ολυμπία Οδός».
Κυρίες και Κύριοι,  εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιριών, που αρχίσατε να δουλεύετε ξανά έργα που είχαν κολλήσει εδώ και αρκετά χρόνια,
Η σημερινή μέρα είναι ξεχωριστή για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που θα έλεγα ότι είναι η πιο αδικημένη πλευρά της χώρας.
Και είναι ξεχωριστή, όχι μόνο γιατί σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της Ολυμπίας Οδού – ενώ  έπονται  άμεσα αυτά της Ιονίας που θα συντομεύσουν κατά πολύ την απόσταση ανάμεσα στην πρωτεύουσα και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας– αλλά γιατί, σήμερα, βλέπουμε τους πρώτους καρπούς μιας προσπάθειας που ξεκίνησε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
Και θα έλεγα ότι ίσως τα έφερε έτσι η συγκυρία, σήμερα, που ερχόμαστε εδώ για να εγκαινιάσουμε και να επιθεωρήσουμε τα πρώτα σημαντικά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, να συμπίπτει αυτή η εκδήλωση με μια εξαιρετικά σημαντική είδηση για ένα ζήτημα που ταλαιπώρησε την κοινή γνώμη το τελευταίο διάστημα σε σχέση με τον περιβόητο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές συχνότητες.
Σήμερα λοιπόν δίνεται ένα μήνυμα. Δίνεται  ένα μήνυμα, τόσο εντός της χώρας , όσο και εκτός της χώρας. Εντός τη χώρας δίνεται ένα μήνυμα ότι σε αυτόν τον τόπο σταματάει η ανομία και η ασυδοσία. Σε αυτόν τον τόπο όλοι θα είναι ίσοι απέναντι στον νόμο. Μετά από 27 ολόκληρα χρόνια ανομίας και ασυδοσίας στον τηλεοπτικό χώρο, μπαίνουν κανόνες. Και οι νόμοι ισχύουν για όλους. Και όπως λέει και ο λαός μας «αν είσαι και παπάς, με την αράδα σου θα πας» και αυτό βεβαίως δεν αφορά τον υπουργό Επικρατείας. Αυτό αφορά όλους όσοι θέλουν να παρεμβαίνουν και να διαχειρίζονται δημόσιο χώρο και δημόσιες συχνότητες. Ο διαγωνισμός, λοιπόν, που έληξε σήμερα, έδωσε ένα απροσδόκητα υψηλό τίμημα. Ένα απροσδόκητα υψηλό τίμημα που ταυτόχρονα δίνει το σήμα και στους ξένους επενδυτές, ότι σε αυτόν τον τόπο θα υπάρχουν κανόνες και αδιάβλητοι διαγωνισμοί, οι κυβερνήσεις πια δεν θα παίζουν πολιτικά παιχνίδια για να δίνουν τα έργα με διάφορα κόλπα και τις δημόσιες προμήθειες και τις δημόσιες συχνότητες σε φίλους και ημέτερους – αυτό δείχνει και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού – αλλά ταυτόχρονα ότι θα υπερασπιστούμε μέχρι τέλους το δημόσιο συμφέρον. Διακόσια σαράντα έξι  εκατομμύρια ευρώ είναι ένα σημαντικό ποσό στην περίοδο της κρίσης, το οποίο δεν είχαμε προϋπολογίσει. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού, τα 2/3, μέχρι τέλος του χρόνου και το υπόλοιπο 1/3 μέχρι το τέλος του 2017, δεσμεύομαι σήμερα ότι μέχρι το τελευταίο ευρώ αυτών των χρημάτων που εισρέουν στο δημόσιο ταμείο, θα κατευθυνθεί σε έκτακτες  δράσεις για τη στήριξη ευπαθών ομάδων, για τη στήριξη της κοινωνίας που το έχει ανάγκη. Αναλυτικές ανακοινώσεις θα κάνουμε στη ΔΕΘ. Είναι ένας ευχάριστος πονοκέφαλος, μια ευχάριστη άσκηση για μας.
Μιας όμως και αναφερθήκατε στις ακραίες δηλώσεις του τελευταίου διαστήματος. Να πω ότι η αξιωματική αντιπολίτευση κράτησε μια στάση, ίσως συνεπή με μια διαδρομή υπεράσπισης ιδιωτικών συμφερόντων, αλλά μια στάση που δεν της αξίζει. Ούτε σε μια παράταξη που έχει ιστορία, αλλά  ούτε και στον τόπο. Η υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος είναι πάνω από όλα. Μέχρι την τελευταία στιγμή η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη ταυτίστηκε με ιδιωτικά συμφέροντα. Δεν πίστεψε ότι θα πάμε κόντρα στο ρεύμα, όπως κάναμε πολλές φορές ενάμιση χρόνο τώρα. Κόντρα σε όλο το μηντιακό σύστημα, στο μηντιακό κατεστημένο που δεν ήθελε να βάλει το χέρι στην τσέπη.
Τώρα που τελειώνει αυτός ο διαγωνισμός, τους καλώ να παραδεχτούν το ατόπημά τους. Και τους καλώ, όχι μόνο να αναγνωρίσουν ότι αν ακολουθούσαμε αυτά  που μας έλεγαν, δηλαδή αν αφήναμε ανοιχτό τον αριθμό, τα έσοδα στα δημόσια ταμεία θα ήταν γύρω στα 30 εκατομμύρια – 10 άδειες επί 3 εκ. μας κάνουν 30- και όχι 246 εκ. Θα παραδεχθούμε  και το γεγονός ότι  πρέπει, από δω και στο εξής, με συναίνεση του πολιτικού συστήματος, να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, που είναι να μπουν κανόνες και στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με την από κοινού συγκρότηση του ΕΣΡ. Είναι ένα κάλεσμα προς τη ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη, διότι μόνο αυτοκαταστροφική για τον ίδιο και το κόμμα του είναι η στάση του τελευταίου διαστήματος.
Η εξοικονόμηση, λοιπόν, του δημόσιου συμφέροντος είναι πάνω από όλα. Και η αίσθηση δικαίου και ισονομίας. Μια αίσθηση που την έχει ανάγκη ο Έλληνας πολίτης, που έχει τόσα υποφέρει τα 6 αυτά χρόνια της κρίσης. Δεν μπορεί να δίνεται η εντύπωση ότι για κάποιους υπάρχει υψηλή φορολογία και υπάρχει και αυστηρός νόμος και για κάποιους που μπορούν να ξεφεύγουν, να παίρνουν δάνεια με «αέρα» και να πουλάνε «αέρα», δεν υπάρχει νόμος.
Τέρμα, λοιπόν, οι αεριτζήδες, τέρμα κάποιοι που ήταν πιο ευνοημένοι απέναντι από άλλους. Από δω και στο εξής θα είναι όλοι ίσοι απέναντι στον νόμο. Και με αυτό τον τρόπο θα δώσουμε και το καλύτερο μήνυμα στο εξωτερικό, ότι πλέον ξεπερνάμε τις παθογένειες του παρελθόντος και είμαστε έτοιμοι να οικοδομήσουμε μια νέα Ελλάδα για να βγούμε από την κρίση.
Και θέλω να συνδέσω το μήνυμα αυτό με το μήνυμα της Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού, με την επανέναρξη, μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, των έργων που είχαν σταματήσει. Και το λέω αυτό διότι μέσα από σκληρή διαπραγμάτευση, πριν από λίγο, μιλώντας με τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιριών, απευθύνθηκα λέγοντας « σας ζορίσαμε». Πράγματι, όμως διαπραγματευτήκαμε με μόνο γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και εξοικονομήσαμε 765 εκατομμύρια από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων.  Και συγκεκριμένα:
-Στην «Ολυμπία Οδό»: εξοικονόμηση 172 εκ. ευρώ.
-Στην «Ιόνια Οδό»: εξοικονόμηση 230 εκ. ευρώ.
-Στον Ε 65: 137,5 εκ. ευρώ.
-Στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»: εξοικονόμηση 225 εκ. ευρώ.
Και, ξέρετε, η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων ήταν ζωτικής σημασίας. Διότι οι συμβάσεις των περιόδων 2006-7 και 2013-14, ήταν απολύτως επιζήμιες για το ελληνικό δημόσιο και δεν είχαν ούτε μία αράδα προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Συμβάσεις που οδήγησαν σε διεκδικήσεις δισεκατομμυρίων για αποζημιώσεις.
Προχωρήσαμε σε ουσιαστικές διαπραγματεύσεις. Επιλύσαμε χρόνια προβλήματα και καθυστερήσεις. Πετύχαμε την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, την συμφωνία δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων λειτουργικής παράδοσης όλων των έργων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Και έτσι, μέχρι τον Μάρτιο 2017 ολοκληρώνονται τα 5 μεγάλα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί.
Σήμερα λοιπόν, παραδίδουμε στους πολίτες το πρώτο τμήμα της Ολυμπίας Οδού.  Το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πάτρας.
Πρόκειται για το πρώτο τμήμα που παραδίδεται σε πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και το οποίο κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής της πρόσφατα υπογραφείσας Συμφωνίας μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχου.
Το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο μήκους 18 χιλιομέτρων, συνολικού κόστους 102 εκατομμυρίων, παραδίδεται με πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθώς και λωρίδα έκτακτης ανάγκης αυξημένου πλάτους.
Οι ανισόπεδοι Κόμβοι Αρχαίας Κορίνθου και Κιάτου έχουν πλήρως ανακατασκευαστεί.  Ο κόμβος του Ζευγολατιού είναι ένας νέος ανισόπεδος κόμβος και μετά την ολοκλήρωσή του θα εξυπηρετεί τους οικισμούς της επαρχίας Βόχας και πολλούς προορισμούς της ορεινής Κορινθίας.
Παράλληλα, σήμερα παραδίδονται οι νέες σήραγγες του νότιου κλάδου του Αυτοκινητοδρόμου, οι οποίες εντάσσονται στο νέο-κατασκευασμένο οδικό τμήμα της Παράκαμψης Δερβενίου και εξυπηρετούν την κίνηση από Πάτρα προς Κόρινθο και Αθήνα.
Και τέλος, υλοποιείται η επέκταση του παράπλευρου δρόμου από τα Διόδια του Κιάτου μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο, που θα είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του χρόνου, και είναι ζωτικής σημασίας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό.
Επιτρέψτε μου όμως και μια αναφορά σε ένα ακόμα εξίσου σημαντικό έργο που ολοκληρώνεται αυτή την περίοδο και θα έχω την ευκαιρία να επισκεφθώ σήμερα το απόγευμα.
Αναφέρομαι στο έργο της Ιονίας Οδού.
Τον Μάρτιο του 2017 το σύνολο του έργου της «Ιόνιας Οδού» παραδίδεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη λειτουργία.
Ο  ομώνυμος αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό) έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού:
Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά σε σχέση με τις 3 ώρες και 30 λεπτά σήμερα. Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός, φέρνει την Ήπειρο κοντύτερα στην πρωτεύουσα, κοντύτερα στο κέντρο της χώρας.
Η Ιόνια Οδός, από Αντίρριο μέχρι  Ιωάννινα, είναι τμήμα του Δυτικού Άξονα Βορρά – Νότου, εντάσσεται στους άξονες του Διευρωπαϊκού Δικτύου και αποτελεί την ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας.
Αναμένεται ότι  θα συμβάλει δραστικά στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, θα  μειώσει τα ατυχήματα κατά τουλάχιστον 80%, επιτυγχάνοντας, ταυτόχρονα, ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις.
Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι, η Ολυμπία και η Ιονία Οδός δεν είναι έργα βιτρίνας, αλλά ουσιαστικά.
Είναι έργα που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών, παρέχουν ασφάλεια, αλλά θα αλλάξουν  και το πρόσωπο  των περιοχών, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, κυρίως. Και, βεβαίως, η χρήση των δρόμων αυτών δεν πρέπει να έχει απαγορευτικό κόστος για τους πολίτες. Ξέρουμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από προηγούμενες κυβερνήσεις, πολύ πιο πριν. Εμείς αυτό πουν δεσμευόμαστε, είναι ότι θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας, προκειμένου το κόστος να μην είναι απαγορευτικό. Και να μπούμε σιγά-σιγά και στη λογική των αναλογικών διοδίων, δηλαδή να πληρώνει ο καθένας ανάλογα με το μήκος τμήματος που διανύει.
Και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις και συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για να εξορθολογιστεί το κόστος διέλευσης και να μπορούν όλοι και όλες να χρησιμοποιούν τους νέους αυτοκινητόδρομους.
Επιτρέψτε μου και δυο λόγια για τον συνολικότερο σχεδιασμό.
Η πατρίδα μας δίνει αυτή την περίοδο τη μάχη της ανάκαμψης και της επανόδου στην ανάπτυξη. Σήμερα αποδεικνύεται όμως ότι δεν είναι ευχολόγια. Δεν θα βρέξει από τον ουρανό ανάπτυξη. Αλλά πρέπει να δουλέψουμε για να υπάρξει ανάπτυξη. Και το κυριότερο: Ολες οι προβλέψεις – θα μιλήσουμε αναλυτικά στη ΔΕΘ γι΄ αυτά- δείχνουν ότι, παρά τις Κασσάνδρες, το 2016 δεν θα έχει αρνητικό πρόσημο. Το πιθανότερο είναι να κλείσει με θετικό πρόσημο. Και το 2017 αναμένουμε υψηλούς ρυθμούς. Το κρίσιμο ερώτημα, όμως, είναι, αυτοί οι θετικοί ρυθμοί ποιόν θα ωφελήσουν. Ανάπτυξη λοιπόν για ποιους, είναι το κύριο ερώτημα για μας. Και τι είδους ανάπτυξη. Εμείς λέμε δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη. Και δίκαιη ανάπτυξη δεν σημαίνει μονάχα παραγωγή και δίκαιη αναδιανομή τη πίτας, παραγωγή νέου πλούτου, νέας πίτας, αλλά και πού θα παράγουμε πλούτο. Και εδώ, αυτά τα έργα είναι ένα σημαντικό μήνυμα. Διότι παράγεται πλούτος σε υποβαθμισμένες περιοχές. Όχι στο Κέντρο. Στη Δυτική Ελλάδα.
Έχουμε εκπονήσει, λοιπόν, ένα οργανωμένο σχέδιο, αντιμετωπίζοντας χρόνια και δισεπίλυτα προβλήματα του παρελθόντος. Παρά τις εξαιρετικά δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα, πετύχαμε ήδη να θεμελιώσουμε και αρχίζουμε να οικοδομούμε το νέο μεγάλο πρόγραμμα αναπτυξιακών επενδύσεων δημοσίου συμφέροντος για την επόμενη δεκαετία.
Ένα πρόγραμμα εθνικής σημασίας, που θα αντιμετωπίσει άμεσα την ανεργία και την οικονομική ύφεση, το οποίο υλοποιούμε με την συμμετοχή όλων των υγειών παραγωγικών δυνάμεων του τόπου.
Ο προγραμματισμός για ένα μακρόπνοο πρόγραμμα δημόσιων υποδομών, μπαίνει πια σε τροχιά υλοποίησης. Ειδικότερα:
Πετύχαμε την επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων που ήταν βαλτωμένα.
Επιτεύχθηκε πλήρης απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ της χρονικής περιόδου που έκλεισε, για έργα υποδομής, παρότι κληρονομήσαμε πελώρια προβλήματα καθυστερήσεων, εμπλοκών και μεγάλων προβλημάτων σε σταματημένα και εν εξελίξει έργα.
Αυξήσαμε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έστω κατά 250 εκατομμύρια, σε συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας. Αυτό είναι  σημαντικό μετά από  7 χρόνια διαρκούς μείωσης του.
Πετύχαμε από φέτος, το 2016, να υπάρξει ισχυρότερη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ για τα έργα στη χώρα μας.
Έχουν υποβληθεί και αναρτηθεί στη διαδικτυακή πλατφόρμα του Πακέτου Γιούνκερ προτάσεις επενδυτικών σχεδίων συνολικού ύψους πλέον των 25 δις ευρώ.

Και έχουμε, πλέον, συγκεκριμένα έργα υποδομών που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα ολόκληρων περιοχών της χώρας.
Πέραν της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού,  υπάρχουν δύο ακόμα σημαντικές παρεμβάσεις στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο που πρέπει να αναφερθούν.
Η πρώτη, αφορά το νότιο  τμήμα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
Δηλαδή το τμήμα από τη Λαμία στην Ξυνιάδα, κόστους 310 εκατομμυρίων ευρώ, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, το 2020, ο Ε65 θα συνδέεται με τον ΠΑΘΕ, εντασσόμενος έτσι λειτουργικά στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Και έτσι η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα από 4-4,5 ώρες, που είναι σήμερα, θα μειωθεί σε λιγότερο από 3 ώρες. Θα συνδεθούν πόλεις της Θεσσαλίας, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, με την πρωτεύουσα.
Η δεύτερη, είναι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.
Μέχρι σήμερα έχουν δημοπρατηθεί τρία υποτμήματα του έργου, η διαδικασία για το τέταρτο ολοκληρώνεται στις 27/9, ενώ μέσα στο φθινόπωρο και μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η σειρά των δημοπρατήσεων και θα έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι.
Το έργο είναι ύψους 475 εκατομμυρίων και θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του το 2021, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Με τους όρους διαφάνειας και τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού που προωθεί η κυβέρνηση το έργο, το ελληνικό δημόσιο και ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης θα έχουν όφελος περίπου €250εκ από τη σύμβαση.
Πέραν των αυτοκινητοδρόμων, η δουλειά μας εκτείνεται σε όλους τους τομείς των υποδομών, με έργα που μπαίνουν πλέον σε τροχιά υλοποίησης:
Ο Σιδηρόδρομος: Η αποπεράτωση των τμημάτων που υπολείπονται για την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, σταδιακά από το 2018 έως το 2022, ενός έργου πνοής που ξεκίνησε το 1997 και είχε αφεθεί στη μοίρα του.
Τον Απρίλιο του ’15 διαπιστώσαμε ότι έργα προϋπολογισμού €995 εκ. είχαν πρόοδο μόλις 121 εκ., γεγονός που θα επιβάρυνε τελικά τους φορολογουμένους με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αφού τα έργα δεν θα μπορούσαν να ενταχθούν σε Τρίτη Προγραμματική Περίοδο.
Σήμερα,  τα έργα έχουν γεωμετρική πρόοδο και έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες να χρηματοδοτηθούν από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης, ώστε να μην επιβαρυνθεί το ΠΔΕ. Με τον τρόπο αυτόν, την αξιοποίηση, δηλαδή, ευρωπαϊκών πόρων, θα ολοκληρωθούν και τα υπολειπόμενα έργα.
Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, το ταξίδι με σιδηρόδρομο από την Πάτρα στην Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη θα διαρκεί  μόλις 3 ώρες και 15 λεπτά,  από σχεδόν 6 ώρες που είναι σήμερα.
Και βεβαίως να αναφέρω επιγραμματικά και άλλα σημαντικά έργα, όπως το γεγονός ότι προχωράμε στην δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου  στο Καστέλι Κρήτης, στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας  και στην επέκταση του Τραμ προς το Κερατσίνι και το Πέραμα.
Φίλες και φίλοι, αναφέρθηκα επιγραμματικά σε ένα σχεδιασμό, που βεβαίως μέχρι σήμερα οι περισσότεροι από τους πολίτες μας δεν είχαν την ευκαιρία να ακούσουν από την πλειονότητα των ΜΜΕ, που  αρέσκονται, - όχι συνειδητά, αυτό είναι και η διαστροφή η δημοσιογραφική- στις κακές ειδήσεις. που πάντοτε είναι πιο ελκυστικές. Υπάρχουν όμως και καλές ειδήσεις. Και αυτές οι καλές ειδήσεις είναι αποτέλεσμα επίπονης δουλειάς, σχεδιασμού και σκληρής διαπραγμάτευσης. Και πολλές φορές σκληρής σύγκρουσης με συμφέροντα.
Θέλω, λοιπόν, να σας διαβεβαιώσω ότι σήμερα δίνουμε ένα σημαντικό μήνυμα. Το μήνυμα ότι έχει έρθει η στιγμή  να σταθεί ξανά η χώρα στα πόδια της. Να αφήσει πίσω τα χρόνια της ύφεσης και της παραγωγικής συρρίκνωσης και ταυτόχρονα να μπει σε μια περίοδο δικαιοσύνης και ισονομίας.
Χρειάζεται σκληρή δουλειά, σχέδιο και επιμονή.
Εύχομαι από καρδιάς, όμορφες και ασφαλείς διαδρομές στους ταξιδιώτες της Ολυμπίας και των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων και καλή δουλειά στους εργαζόμενους εδώ , στις κατασκευαστικές εταιρίες που πράγματι θα κάνουν ένα μικρό θαύμα: σε σύντομο χρονικό διάστημα θα δώσουν στην κυκλοφορία έναν σημαντικό οδικό άξονα.
Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

[ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]