ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Σε τροχιά… απογείωσης το 2021 τα υδροπλάνα

Της Μαρίας Μόσχου
Με μία ακόμα Κοινή Υπουργική Απόφαση, που αναμένεται να είναι σύντομα έτοιμη, και αφορά στις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων, ολοκληρώνεται το νομικό πλαίσιο για την έναρξη λειτουργίας των υδατοδρομίων στην χώρα μας.

Μετά από παλινωδίες σχεδόν μιας 20ετίας είναι η πρώτη φορά που λύνονται βασικά θέματα για να ξεκινήσουν οι πτήσεις με υδροπλάνα στην χώρα μας, που λόγω της μορφολογίας της και της ύπαρξης των νησιωτικών συμπλεγμάτων της θα έπρεπε να έχει αναπτύξει δίκτυο υδατοδρομίων προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις όχι μόνο τουριστών αλλά κυρίως κατοίκων απομακρυσμένων νησιών.

Στο πλαίσιο αυτό στην ΚΥΑ που συνυπέγραψαν χθες Τρίτη 4 Αυγούστου 2020, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και καθορίστηκε το ύψος των τελών υδατοδρομίου, ως εξαιρέσεις στην καταβολής του αναφέρονται και οι:

μόνιμοι κάτοικοι των νησιών Σάμου, Λέσβου, Κω, Χίου και Λέρου, για δρομολόγια από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς.
Επιβάτες, μόνιμοι κάτοικοι των νησιών με μόνιμο πληθυσμό λιγότερο των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την εν λόγω ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3217- 3/8/20) ορίζεται ότι για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο, η εταιρεία αεροσκαφών, η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις, καταβάλλει τέλος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ποσού ύψους πέντε ευρώ (5,00 €) ανά επιβάτη, πλέον του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου.

Πλέον όσον αφορά το νομικό πλαίσιο για την λειτουργία των παγοδρομίων είναι μία νέα ΚΥΑ η οποία θα πρέπει να συνυπογραφεί από έξι υπουργεία αλλά και την ΑΑΔΕ και αφορά τις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων στα υδατοδρόμια που έχουν ήδη πάρει άδεια αλλά και σε όλα όσα αναμένεται να αδειοδοτηθούν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Εδώ βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι αν παρίσταται ανάγκη τα υδροπλάνα έχουν την δυνατότητα ανεφοδιασμού και από τα αεροδρόμια της χώρας,

Στο ίδιο πλαίσιο μετά την αδειοδότηση των εταιρειών που θα εκτελούν μεταφορές με υδροπλάνα στην χώρα μας θα πρέπει να κατασκευαστεί και ένα ηλεκτρονικό Μητρώο Αδειών.

Υπενθυμίζεται ότι η πανδημία καθυστέρησε για έναν ακόμα χρόνο την έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα στην χώρα μας καθώς τόσο η αβεβαιότητα όσο και η έλλειψη νομικού πλαισίου «πάγωσε» τα αρχικά σχέδια που ήθελαν τα υδροπλάνα να πετούν το φετινό καλοκαίρι.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα αδειοδοτήθηκε το υδατοδρόμιο των Πατρών. Πρόκειται για ένα από τα τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, μετά την Κέρκυρα και τους Παξούς.

Έως σήμερα έχουν υποβληθεί 20 αιτήσεις αδειοδότησης υδατοδρομίων. Αρχική πρόθεση για την εκτέλεση πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα έχει εκδηλωθεί από ελβετική αεροπορική εταιρεία, κάτοχο ελβετικού πιστοποιητικού αερομεταφορέα.

Η διαδικασία

Σύμφωνα με τον πρόσφατο Ν.4663/2020 για τη χορήγηση άδειας υδατοδρομίου (άδεια ίδρυσης, άδεια λειτουργίας, άδεια ίδρυσης και λειτουργίας) απαιτείται υποβολή στο τμήμα Εναερίων Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου συνοδευόμενη από τεχνικό φάκελο, ο οποίος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, όλες τις απαραίτητες μελέτες και τεύχη, που εκπονούνται με ευθύνη του ενδιαφερόμενου.

Εφόσον ο τεχνικός φάκελος είναι πλήρης, βάσει των σχετικών διατάξεων, αποστέλλεται από το τμήμα Εναερίων Μεταφορών στις συναρμόδιες/εμπλεκόμενες υπηρεσίες προς εξέταση, κατά λόγο αρμοδιότητας.
moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]