ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ε.Α.Κ.Π:Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας των Πυροσβεστών

Η Ε.Α.Κ.Π. με όλους τους συναδέλφους που ανταποκρίθηκαν στο αγωνιστικό της κάλεσμα,  έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα  στην κυβέρνηση μέσω του Γ.Γ.Π.Π. Ν. Χαρδαλία « Πάρτε πίσω το Σχέδιο Νόμου » & σε όλα τα πολιτικά κόμματα «Καμία στήριξη στο νόμο λαιμητόμο για την Πολιτική Προστασία, την Πυρασφάλεια της χώρας και των εργασιακών μας δικαιωμάτων »
            Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη                             Ελληνικό Κοινοβούλιο


Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών εκφράζει τις ευχαριστίες της στις δεκάδες των συναδέλφων χαμηλόβαθμους, αξιωματικούς , πενταετής και εποχικούς που συμμετείχαν την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020 στην παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο προστασίας του πολίτη και στο ελληνικό κοινοβούλιο καθώς και στους αποστράτους εκπροσώπους της Π.Ε.Α.Π.Σ.
 Αναγνωρίζει στο πρόσωπο τους την υπευθυνότητα που έδειξαν αναλογιζόμενοι τις ιστορικές στιγμές, με την παρουσία τους στην μοναδική ένστολη διαμαρτυρία που διοργανώθηκε απέναντι σε έναν νόμο που στην κυριολεξία έρχεται να αποτελειώσει την πυροπροστασία της χώρας και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Προσήλθαν από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας ( Βόρειο & Νότιο Αιγαίο, Ιόνια νησιά, Κεντρική & Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο ) καθώς και από την Στερεά Ελλάδα και την Αττική, αψηφώντας αποστάσεις, έξοδα, οικογενειακές υποχρεώσεις, γυρνώντας την πλάτη στον καθολικό συμβιβασμό και την υποταγή που διαλαλούν οι κήρυκες του κυβερνητικού συνδικαλισμού όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων και παρατάξεων του Π.Σ. χωρίς καμία εξαίρεση, απέναντι στις ιστορικές ανατροπές που επιβάλλονται.
Η  κινητοποίηση ξεκίνησε στις  11,30΄  από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μέχρι και τις 14,30΄και συνεχίστηκε έξω από το ελληνικό κοινοβούλιο, και με τη λήξη αυτής στις 17.00΄ δώθηκε υπόσχεση για συνέχιση των κινητοποιήσεων!
Πενταμελή αντιπροσωπία των διαμαρτυρομένων, αποτελεούμενη από εκπροσώπους μονίμων, πενταετών, εποχικών και αποστράτων (12,40΄- 14,00΄) συναντήθηκε με τον Γ.Γ.Π.Π. Νικόλαο Χαρδαλιά (λόγω απουσίας του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στις εργασίες της βουλής), παρουσία και του Διευθυντή γραφείου του Υπουργού και στην βουλή με εκπροσώπους όλων των πολιτικών κομμάτων ( Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ , ΜΕΡΑ 25 , ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ).
Σε όλους εκφράστηκε και παραδόθηκε η θέση της Ε.Α.Κ.Π. μέσω του 6σέλιδου ψηφίσματος και του 10σελιδου ενημερωτικού σημειώματος για το σχέδιο Νόμου και κατατέθηκε επίσης το 12σελιδο πλαίσιο των προτάσεων της για το βασικό πλαίσιο  θεσμικών – οικονομικών αιτημάτων & την Αναδιοργάνωση του Π.Σ. και το 13σελιδο σχέδιο Π.Δ. που συνέταξε για τον κανονισμό μεταθέσεων των υπαλλήλων του Π.Σ.( Τα 4 ντοκουμέντα είναι στο eakp.gr ).
Σημείωση: Θα εκδοθεί αναλυτική ανακοίνωση για τα όσα συζητήθηκαν στην συνάντηση με τον Γ.Γ.Π.Π.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ


Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
για το σχέδιο νόμου
« Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις »
Όλοι εμείς που επισυνάπτουμε το παρόν κείμενο, εν ενεργεία και απόστρατοι του Πυροσβεστικού Σώματος, έχοντας την αλληλεγγύη και την συμπαράσταση φορέων του εργατοϋπαλληλικού κινήματος,   μας ενώνει μία κοινή ανησυχία για τις συνέπειες που θα επιφέρει στην οργάνωση της πολιτικής προστασίας της χώρας και ειδικότερα στην πυροπροστασία το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου.
 Η ανησυχία μας αυτή δεν είναι άκαιρη αλλά πηγάζει από την τεράστια εμπειρία που έχουμε συσσωρεύσει όλα αυτά τα χρόνια από την εφαρμογή παρόμοιων αντιλαϊκών και αντιδασικών πολιτικών.
Είμαστε όλοι εμείς που από το 1998, χρονιά που επιχειρήθηκε ο αντιεπιστημονικός και καταστροφικός όπως αποδείχτηκε από τα αποτελέσματα, διαχωρισμός της πρόληψης από την καταστολή στον τομέα της δασοπυρόσβεσης, εκφράζαμε πάλι την ανησυχία μας. Παλεύαμε και τότε για να προλάβουμε τα χειρότερα και να μην επιβεβαιωθούμε.
Δυστυχώς όμως για τον λαό και τον τόπο, η αγωνία μας έγινε αμείλικτη πραγματικότητα. Έτσι από 1998 έως το 2018 προέκυψαν: 5.161.583 στρέμματα καμένου δασικού πλούτου, 227 συνάνθρωποί μας νεκροί, οι 180 από αυτούς αθώοι πολίτες, 38 πυροσβέστες και 9 πιλότοι εναέριων κατασβεστικών μέσων. Χιλιάδες κατεστραμμένες περιουσίες συμπολιτών μας, απροσδιόριστο κατεστραμμένο ζωικό και αγροτικό κεφάλαιο.
Την αγωνία μας δεν σταματήσαμε να την εκδηλώνουμε και τα επόμενα χρόνια. Σχεδόν κάθε χρόνο και κυρίως από το 2001 και μετά ήμασταν πάλι εδώ απ’ έξω, και διατρανώναμε την αντίθεσή μας στους εκάστοτε σχεδιασμούς για την πυροπροστασία που βλέπαμε και αντιλαμβανόμασταν ότι δεν θα οδηγήσουν σε ασφαλή αποτέλεσμα, παρά τις εκάστοτε κυβερνητικές διαβεβαιώσεις.
Το 2005 και το 2006 προειδοποιήσαμε για ότι τραγικό προέκυψε το 2007, το ίδιο και το 2008 , το 2009, το 2011 , το 2014,  το 2017, το 2018 και πάντα δυστυχώς η ίδια η εξέλιξη των γεγονότων επιβεβαίωνε τις ανησυχίες μας, παρά τον τιτάνιο αγώνα και τις θυσίες των εργαζομένων του Πυροσβεστικού Σώματος. 
Για αυτό τον λόγο είμαστε πάλι εδώ, για να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας στον άκαιρο και λανθασμένο πολιτικό σχεδιασμό, που κατά την εκτίμησή μας θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα σε ότι μέχρι και σήμερα απέμεινε ως κεντρικός κρατικός σχεδιασμός στην πυροπροστασία και κατ’ επέκταση στην πολιτική προστασία.
     
Γιατί στην ουσία με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, επιχειρεί μία ψευδεπίγραφη Αναδιάρθρωση και Αναδιοργάνωση της Πολιτικής Προστασίας και του Πυροσβεστικού Σώματος για τον λόγο ότι:
Οι ήδη υποβαθμισμένες υπηρεσίες της Πολιτικής Προστασίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της δασικής υπηρεσίας, θα συνεχίσουν να λειτουργούν με μειωμένη κρατική χρηματοδότηση, δεν θα ενισχυθούν με προσωπικό, εξοπλισμό, μέσα, υποδομές, όπως απαιτείται.
Δεν προβλέπονται κονδύλια για τις προληπτικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για την αντιπυρική, αντιπλημμυρική και αντισεισμική  θωράκιση της χώρας, για να προλαμβάνονται και να περιορίζονται οι μεγάλες καταστροφές στην πατρίδα μας.
Η παραχώρηση κρατικών αρμοδιοτήτων, δομών και υποδομών που έχουν σχέση με την πυρασφάλεια της χώρας, σε επιχειρηματικούς ομίλους, Δήμους, Περιφέρειες, Εθελοντικές Ομάδες και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, κανένα όφελος δεν προοιωνίζουν για τον ελληνικό λαό, αντιθέτως θα επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερα δεινά αλλά και οικονομική επιβάρυνση
Η δημιουργία ενός τεράστιου γραφειοκρατικού Μηχανισμού για τη διαχείριση κινδύνων, απειλών και καταστροφών που επιχειρεί η κυβέρνηση, θα προσθέσει και άλλα μεγάλα προβλήματα και δυσλειτουργίες σε επίπεδο συντονισμού, και όχι μόνο, σε αντίθεση με όσα κατήγγειλε για την προηγούμενη κυβέρνηση, συνέπεια της καταστροφικής πυρκαγιάς στην Ανατολική Αττική για τον λόγο ότι:
Από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πολιτικής Προστασίας, εμπλέκονται στον μηχανισμό πολλά Όργανα, Επιχειρησιακά Κέντρα, Διευθύνσεις, Συμβούλια, Επιτροπές, Πλαίσια, Συντονιστές, Διοικητές, Διευθυντές και Αναπληρωτές  όλων αυτών, με πολλές δυσανάλογες αρμοδιότητες που είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσουν αρκετές δυσλειτουργίες.
Δεν μπορεί ο μηχανισμός αυτός να γίνει ευέλικτος, λειτουργικός και αποτελεσματικός σε ότι αφορά τον σχεδιασμό των προληπτικών δράσεων και τον συντονισμό στη διαχείριση κινδύνων, απειλών και καταστροφών, γιατί θα αποτελείται από ένα ανομοιογενές και πολυδαίδαλο σύμπλεγμα επιχειρησιακών φορέων και επιτελικών δομών της Πολιτικής Προστασίας.
Οι δεκάδες παραπομπές του σχέδιο νόμου σε Προεδρικά Διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις που θα καθορίζουν όχι μόνο τις λεπτομέρειες αλλά και την ουσία σε πολλές περιπτώσεις, δημιουργούν ένα μη ολοκληρωμένο νομοθέτημα με μη γνωστό και προβλέψιμο περιεχόμενο.
Η Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, που περιλαμβάνει την Πυροσβεστική Ακαδημία, την Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας και το Κέντρο Ειδικών Εκπαιδεύσεων, θα λειτουργεί καθαρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα « πουλάει » την τεχνογνωσία που κατέχει. Δηλαδή θα παρέχει εκπαιδευτικές και ερευνητικές υπηρεσίες σε φορείς και πολίτες, με ανταποδοτικά οικονομικά οφέλη.
Σε ανάλογη κατεύθυνση σε ότι αφορά την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών του, σχεδιάζεται να λειτουργήσει και το  Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων ( ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ. ) που στην ουσία θα παράγει έρευνα για τις αναπτυξιακές ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και όχι για την εξυπηρέτηση των αναγκών που προκύπτουν σε ζητήματα πυροπροστασίας για την χώρα και τον ελληνικό λαό.
 Αντί της ενίσχυσης του Π.Σ με στελεχικό δυναμικό που είναι απαραίτητο για τις τόσες διαφορετικές δράσεις που καλείται να επιτελέσει, η διάθεση προσωπικού του στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, σε συνέχεια της αφαίμαξης του για τα ιδιωτικοποιημένα πλέον αεροδρόμια της Fraport, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα λιμάνια και τα δίκτυα και εγκαταστάσεις φυσικού αερίου που θ’ ακολουθήσουν στην συνέχεια, θα το αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο.
Συμπερασματικά, δεν θα αργήσει να έρθει η ώρα που θα έχουμε ξανά μεγάλες καταστροφές στην πατρίδα μας, με τον κίνδυνο να θρηνήσουμε και πάλι νέα θύματα. Επειδή θα υπάρχουν συνεχώς οι κίνδυνοι και οι απειλές για καταστροφές.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να παραπλανήσει τους εργαζόμενους και το λαό, ότι δήθεν λαμβάνει μέτρα για την προστασία τους. Στην προσπάθεια αυτή έχει την αμέριστη συμπαράσταση σχεδόν όλων των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων ενώσεων του Π.Σ. Στην πραγματικότητα επιχειρεί να μπαλώσει με διάφορα ημίμετρα τις μεγάλες ελλείψεις και τα κενά στις υπηρεσίες της Πολιτικής Προστασίας.
Για όλους  αυτούς τους λόγους και με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιχειρείται:
Μεγαλύτερη εμπλοκή των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας, σε θέματα οργάνωσης, συντονισμού και κάλυψης αναγκών σε υποδομές, των δημόσιων υπηρεσιών που εμπλέκονται άμεσα στην Πολιτική Προστασία. Το κράτος απαλλάσσεται και από τις συγκεκριμένες υποχρεώσεις του και οι πολίτες επιβαρύνονται με νέα αύξηση φόρων και δημοτικών τελών.
Δίνεται η δυνατότητα στις Περιφέρειες να επιχορηγούν τις υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας της περιοχής τους, για συντηρήσεις κτιρίων, εγκαταστάσεων, εξοπλισμού, προμήθεια υλικών και αναλωσίμων, καθώς και προμήθεια καυσίμων. Δίνεται προοδευτικά και η δυνατότητα στους Δήμους της χώρας, να καλύπτουν ανάλογες έκτακτες ανάγκες του Π.Σ. και της ΕΛ.ΑΣ. Βασικές αρμοδιότητες του κράτους στην πυρόσβεση και την πυρασφάλεια, μεταφέρονται στη λεγόμενη « Τοπική Αυτοδιοίκηση ». Για το λόγο αυτό προβλέπεται επίσης και η μελλοντική τοποθέτηση ανώτερων αξιωματικών του Π.Σ., σε θέσεις υπηρεσιών που υπάγονται σε Δήμους και Περιφέρειες.
Παγιοποιείται ο εποχικός χαρακτήρας των προσλήψεων στους Ο.Τ.Α., στο Πυροσβεστικό Σώμα αλλά και στις δομές της πολιτικής προστασίας για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών σε τομείς πυρασφάλειας και δασοπροστασίας.
Επιδιώκεται μεγαλύτερη εμπλοκή των Εθελοντικών Ομάδων και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων ( Μ.Κ.Ο. ), με ανάλογη χρηματοδότηση, για να αναλάβουν κύριες και όχι επικουρικές δράσεις στην πρόληψη και αντιμετώπιση των καταστροφών και να υποκαταστήσουν κρατικές δομές και υπηρεσίες που έχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό. 
Τίθεται σε μόνιμη κατάσταση επιφυλακής για τις περισσότερες ημέρες του έτους, με σύνηθες επίπεδο κινδύνου το 3 και το 4, το προσωπικό των υπηρεσίων της Πολιτικής Προστασίας, εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων που υπάρχουν σε προσωπικό, εξοπλισμό και μέσα.
Επίσης, οι κυβερνήσεις και οι κρατικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να ζητιανεύουν « δωρεές » από τους μεγαλοεπιχειρηματίες, προκειμένου να μπαλώνουν τις ελλείψεις του κρατικού μηχανισμού και  να  επιβάλουν παράλληλα πρόστιμα στα λαϊκά στρώματα για υπαιτιότητα και αμέλεια πρόκλησης συμβάντος, με δεδομένη την κατάσταση υποδομών και συσκευών λόγω της οικονομικής τους κατάστασης που έχουν περιέλθει, όταν θα καλούν την πυροσβεστική υπηρεσία να επέμβει.
Για την  περιβόητη « αναδιοργάνωση » των υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, ως βάση ελήφθησαν τα σχέδια, οι μελέτες και οι προτάσεις Ιδιωτικής Εταιρείας παροχών συμβουλευτικής υποστήριξης, που είχαν ανατεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. το 2016, και αποτελεί την συνέχεια των αντίστοιχων νόμων 2612/1998, 3511/2006 και 4249/2014.
Στο σκέλος που αφορά τη λειτουργία και την υπόσταση του Πυροσβεστικού Σώματος, διατηρούνται και διευρύνονται:
Η στρατιωτικοποιημένη δομή του και η διατήρησή του στα Σώματα Ασφαλείας, σε αντίθεση με τον κοινωνικό χαρακτήρα του ρόλου και της αποστολής του. Στη βάση αυτή ενισχύεται και καθιερώνεται ως υφιστάμενη και όχι ως δυνητική κατάσταση η οπλοφορία των πυροσβεστικών ανακριτικών υπαλλήλων. Γίνεται προσπάθεια, σε συνέχεια των ανατροπών του νόμου 4249/2014, το Πυροσβεστικό Σώμα, από σώμα με κοινωνικό χαρακτήρα και αποστολή και στελέχη μόνιμους πολιτικούς δημόσιους υπάλληλους, και παρά του αντιθέτου διακηρύξεις σχετικά με την κατάργηση διατάξεων του αντιδραστικού Α.Ν 360/1968, να διατηρηθεί ως         « ιδιαίτερο » Σώμα Ασφαλείας ( άρθρα 74,76 ).
Η συνεργασία του με τη EUROPOL ( Ευρωπαϊκή Αστυνομία ), η διασύνδεσή με το ΝΑΤΟ        ( μέσω της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας ) και άλλους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς.  Στο άρθρο 53 παρουσιάζονται και δαπάνες « απόρρητων αναγκών » σε ζητήματα ασφάλειας.
Στο άρθρο 75, εμφανίζεται  η καθόλα « ύποπτη » διάταξη: « Οι ειδικότερες αρμοδιότητες       του Π.Σ να καθορίζονται και να αφαιρούνται με αποφάσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη ». Αφαίρεση και πρόσθεση λοιπόν αρμοδιοτήτων κατά το δοκούν με υπουργική απόφαση.
Η σύσταση πολλών θέσεων ανωτάτων αξιωματικών, σε πλήρη αντίθεση με τη συνολική οργανική δύναμη του μόνιμου προσωπικού, που διατηρείται αισθητά μειωμένη ( από το 2001 μέχρι σήμερα, η συνολική οργανική δύναμη του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, έχει μειωθεί κατά 900 περίπου θέσεις ).
Ο μη διαχωρισμός του επιχειρησιακού με τον διοικητικό τομέα. Ούτε σε αυτή την                      « αναδιοργάνωση » δεν προβλέπεται να στελεχωθεί ο διοικητικός τομέας με πολιτικό προσωπικό, προκειμένου να απελευθερωθεί σημαντικός αριθμός αξιωματικών και χαμηλόβαθμων πυροσβεστικών υπαλλήλων για να στελεχώσουν τη μάχιμη υπηρεσία.
Η αντισταθμιστική παροχή υπηρεσιών του Π.Σ. προς τρίτους, φορείς δημοσίου και επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν την εκμετάλλευση των αεροδρομίων, αυτοκινητοδρόμων, λιμανιών, δικτύων και ειδικών εγκαταστάσεων με καταβολή ανταλλάγματος ή παροχής σε είδος.
Η διάθεση προσωπικού και μέσων προς ιδιώτες και φορείς του δημοσίου με τιμολογιακή χρονοχρέωση για κάθε ώρα χρήσης ή με πληρωμή σε είδος ( βλ. δωρεές ) !!
Η ιδιωτικοποίηση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με την ανταποδοτικότητα με οικονομικά οφέλη από την πώληση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών  υπηρεσιών που θα παρέχει, σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και σε πολίτες.
Η συμμετοχή του Π.Σ. σε προγράμματα υλοποίησης κτιριακών έργων και υποδομών, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ( Σ.Δ.Ι.Τ. ).
Επιπλέον, είναι σίγουρο ότι θα επιχειρηθεί ξανά όπως και στο παρελθόν, κατάργηση πυροσβεστικών υπηρεσιών και κλιμακίων, συγχώνευση υπηρεσιών και υποβιβασμός κλιμακίων σε εποχικά ή εθελοντικά. Αλώστε για τον λόγο αυτό προωθούνται με επιτάσεως η ίδρυση εθελοντικών δημοτικών πυροσβεστικών σταθμών και κλιμακίων με ευθύνη των δήμων, όπως προβλέπεται από τον Νόμο 4029/2011, γιατί στόχος και αυτής της νομοθετικής παρέμβασης είναι η ακόμη μεγαλύτερη μείωση δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού και η μεταφορά του κόστους στην πλάτη των πολλάκις φορολογούμενων δημοτών. 
Η κυβέρνηση όμως για να επιτύχει όλους αυτούς τους σχεδιασμούς, μέσω των διατάξεων του σχεδίου νόμου, επιχειρεί στοχευμένα ένα καθοριστικό κτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των πυροσβεστών και  παγιώνει όλο το πλαίσιο  των αντεργατικών ρυθμίσεων που έχουν εφαρμοστεί διαχρονικά:
Διευρύνοντας την κινητικότητα με την πλήρη κατάργηση του αμετάθετου των πυροσβεστικών υπαλλήλων. Δηλαδή θα επιβάλει σε καθολικό ξεσπίτωμα όλους τους πυροσβέστες, με μεταθέσεις, αποσπάσεις , μετακινήσεις, καταργώντας επί της ουσίας μία από τις  μεγαλύτερες θεσμικές κατακτήσεις του αγωνιστικού συνδικαλιστικού κινήματος των πυροσβεστών. 
Ελαστικοποιώντας ακόμη περισσότερο τον χρόνο εργασίας και μέσω των προληπτικών επιφυλακών.
Παγιώνοντας την απλήρωτη υπερεργασία την οποία μάλιστα την αναγάγει και  ως ένα από τα θετικά « κριτήρια » για  την αξιολόγηση των αξιωματικών.
Διατηρώντας το αντιδραστικό και άδικο μισθολόγιο της προηγούμενης κυβέρνησης που έχει επιφέρει την μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση κυρίως των χαμηλόβαθμων μονίμων και συμβασιούχων, παρά τα τρικ που επιχειρεί με τα ψίχουλα της τελευταίας στιγμής για την δήθεν βαθμολογική τους εξέλιξη. Είναι αξιοσημείωτο ότι από το κόστος των 3,5 εκατ. που θα δώσει για την υποτιθέμενη βαθμολογική αναβάθμιση των περίπου εννέα χιλιάδων χαμηλοβάθμων, στην βάση του ελιγμού που έκανε μετά την διαβούλευση, τα 2 εκατ. τα εξοικονομεί μειώνοντας την μισθολογική δαπάνη για τους δόκιμους πυροσβέστες μέσω της αύξησης κατά 1,5 έτος του χρόνου σπουδών τους.
Αγνοώντας το δίκαιο και υπερώριμο αίτημα των πυροσβεστών για  την αναγνώριση του επαγγέλματος μας ως Β.Α.Ε. και την αναγκαιότητα για την λήψη μέτρων  σχετικά με την εφαρμογή της υγιεινής και ασφάλειας, παρά τις υποσχέσεις της και τα ανέξοδα εγκωμιαστικά λόγια των στελεχών της.
Αξιοποιώντας αρχικά το πλαίσιο της αξιολόγησης και των κρίσεων για την  χειραγώγηση των Αξιωματικών του Π.Σ., με στόχο την προσήλωση τους στις κατευθύνσεις της προωθούμενης αντιλαϊκής – αντεργατικής πολιτικής. Μελλοντικά όμως και μέσω της διεύρυνσής της και στους χαμηλόβαθμους όλων των κατηγοριών θα αξιοποιηθεί ως εργαλείο για την πληθυσμιακή           « αποσυμφόρηση » των κρατικών δομών της πυροπροστασίας με μετατάξεις και                           « αποστρατείες » βλέπε απολύσεις!! 
      Είναι χαρακτηριστικές οι διατάξεις που αναφέρουν, ότι:
      Όσοι αξιωματικοί από τον βαθμό του Ανθυποπυραγού μέχρι και τους ανώτατη βαθμίδα,  κριθεί η απόδοση τους  ως μη ικανοποιητική ή κριθούν ως παραμένοντες στον βαθμό τους για 3 φορές σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους, παραπέμπονται στο αρμόδιο Συμβούλιο με το ερώτημα της αποστρατείας.
      Ανώτεροι αξιωματικοί που τίθενται σε κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων να εκτελούν διοικητικά καθήκοντα και όχι μάχιμη υπηρεσία, μπορούν με αίτησή τους και με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, να τοποθετούνται σε Φορείς της λεγόμενης « Τοπικής Αυτοδιοίκησης » ( Δήμους και Περιφέρειες ).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Η προώθηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου όχι μόνο δεν θα προσφέρει απολύτως τίποτε θετικό, αλλά θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το Πυροσβεστικό Σώμα.
Με τη λειψή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, την ιδιωτικοποίηση και την παραχώρηση κρατικών δομών και υπηρεσιών, το κράτος απαλλάσσεται από βασικές αρμοδιότητες και υποχρεώσεις, που αφορούν την προστασία της ζωής και των περιουσιών των συνανθρώπων μας, των υποδομών της χώρας και του φυσικού περιβάλλοντος.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε:
Την άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ του σχεδίου Νόμου : « Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις »
Την υιοθέτηση των επισυναπτόμενων προτάσεων της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών για:
1ον. Το βασικό πλαίσιο  θεσμικών – οικονομικών αιτημάτων &  την Αναδιοργάνωση του πυροσβεστικού σώματος.
2ον. Τον Κανονισμό Μεταθέσεων των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος, ως βάση νομοθετικής επεξεργασίας για την δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού  πυροπροστασίας και δασοπροστασίας και την ικανοποίηση των δίκαιων και υπερώριμων εργασιακών δικαιωμάτων των υπαλλήλων του πυροσβεστικού σώματος.
                                                       ΑΘΗΝΑ  30  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]