ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ιωάννινα: Θεατρική Παράσταση αύριο κατά της Σχολικής Βίας

Θεατρική Παράσταση
«Ο ελέφαντας που φυσούσε ουράνια τόξα»

Στοιχεία:
Εκδήλωση: Θεατρική παράσταση
Τίτλος: «Ο ελέφαντας που φυσούσε ουράνια τόξα»
Ημερομηνία: 6 Μαρτίου 2019 (9.30 και 11.30) και 7 Μαρτίου (9.30 και 11.30)
Τόπος: Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Οργάνωση: Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης  του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το 5ο Bαλάνειο Δημοτικό σχολείο Ιωαννίνων
Επικοινωνία: Θεόδωρος Θάνος (τηλ. 6974075732 και e-mail: thanteo@otenet.gr)

To Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης  του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το 5ο Bαλάνειο Δημοτικό σχολείο Ιωαννίνων διοργανώνουν θεατρική παράσταση με τίτλο «Ο Ελέφαντας που φυσούσε Ουράνια τόξα», η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Μαρτίου 2019, με διπλές παραστάσεις κάθε μέρα (1η παράσταση 9:30π.μ και 2η παράσταση 11:30πμ) στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτριος Χατζής» (Παλαιά Σφαγεία), στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στη θεατρική παράσταση συμμετέχουν μαθητές της Ε1’ τάξης, φλογεροπαίχτες και η χορωδία του σχολείου.
Η παράσταση αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των μαθητών να χρησιμοποιούν πρακτικές ειρηνικής επίλυσης των διαφορών τους, οι οποίες βασίζονται στον διάλογο, τον σεβασμό, την ισότητα και τον εθελοντισμό. Οι μαθητές που εμπλέκονται σε περιστατικά σχολικής βίας πολλές φορές δεν θέλουν να τιμωρηθεί ο συμμαθητής σου γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να μην αναφέρουν σε κανέναν το γεγονός. Οι μαθητές επιθυμούν να είναι μεταξύ τους φίλοι και να συνεργάζονται. Οι διαφωνίες και οι διαφορές που προκύπτουν στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής σε αρκετές περιπτώσεις δεν επιλύονται, ακόμη και όταν χρησιμοποιείται ο διάλογος μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών. Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί ένα δομημένο πλαίσιο το οποίο αφενός διασφαλίζει τη συζήτηση μεταξύ των εμπλεκομένων μαθητών σε ένα περιστατικό βίας και χαρακτηρίζεται από τον σεβασμό στην άποψη του άλλου και την εμπιστευτικότητα με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή. Ο διαμεσολαβητής σε αυτό το περιστατικό δεν παίρνει το μέρος κάποιας πλευράς, είναι ουδέτερος και δεν προτείνει λύσεις. Οι λύσεις προκύπτουν από πρόταση και συμφωνία των ίδιων των μαθητών που έχουν τσακωθεί.
Μέσα από τη θεατρική παράσταση οι μαθητές κατανοούν ότι για την επίλυση των διαφορών τους δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος, αλλά και άλλοι εναλλακτικοί τρόποι. Ο κλασικός τιμωρητικός τρόπος επίλυσης των συγκρούσεων εκτός του ότι δεν εκφράζει πάντα τις επιθυμίες και τα συμφέροντα των εμπλεκόμενων πλευρών είναι και χρονοβόρος. Με την επίλυση της διαφοράς με τη διαμεσολάβηση μαθαίνουν ότι οι διαφορές που βασίζονται στο διάλογο μπορούν να επιλυθούν με έναν τρόπο που συμφέρει και τις δύο πλευρές.
Την παράσταση εκτός από τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να την παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος.

Θεόδωρος Θάνος, Αναπλ. Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Αθανάσιος Δρίκας, Διευθυντής 5ου Βαλάνειου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]