Πώς εξελίχθηκε το στοίχημα στο ίντερνετ στην Ελλάδα

Πώς εξελίχθηκε το στοίχημα στο ίντερνετ στην Ελλάδα

Όταν ο Γιώργος Παρασκευάς το 1996 έγραφε στην εφημερίδα «ΦΙΛΑΘΛΟΣ» τι είναι η γκανιότα, η Ελλάδα είχε ακόμη δραχμή. Οι πρώτοι παίκτες έμαθαν τη λέξη κουπόνι στο Euro της Αγγλίας, ενώ πόνταραν τα χρήματά τους πάνω σε φωτοτυπίες. Ήταν ο πιο απλός τρόπος μέσω του παράνομου στοιχήματος για να ξεχάσουν μια και καλή το ΠΡΟΠΟ. Η εποχή του διαδικτυακού στοιχήματος είχε ξεκινήσει.
Η εταιρία Cosmos ήταν η πρώτη που έστελνε τα κουπόνια με φαξ από την Κύπρο με αγώνες από την Ελλάδα και τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Θέμα χρόνου ήταν να προστεθούν και οι αναμετρήσεις του Τσάμπιονς Λιγκ. Αρχικά με αποδόσεις μόνο για 1Χ2 και λίγο αργότερα για over και under 2,5 γκολ.

Οι πρωτοπόροι
Το πρώτο επίσημο  κουπόνι ΟΠΑΠ κυκλοφόρησε τις πρώτες μέρες του 2000 από τον ΟΠΑΠ. Ήταν ο μόνος που είχε την αποκλειστικότητα του τζόγου στην Ελλάδα από το 1958. Η ελληνική κυβέρνηση του παραχώρησε και την αποκλειστικότητα του στοιχήματος για 20 χρόνια.
Ταυτόχρονα άρχισε η εξάπλωση του παιχνιδιού μέσα από το διαδίκτυο. Οι πιο νεαροί και πιο ευέλικτοι στο Ίντερνετ γνώρισαν γρήγορα τον William Hill, την Interwetten και την Betandwin (σημερινή Βwin). Ενθουσιάστηκαν από την πληθώρα επιλογών και ήταν θέμα χρόνου να αγνοήσουν τον ΟΠΑΠ για να ποντάρουν ακόμη και σε στερλίνες. Ο απέραντος κόσμος του online στοιχήματος ήταν μαγικός.
Ο ΟΠΑΠ προσπάθησε να οχυρωθεί πίσω από το μονοπώλιό του βαφτίζοντας παράνομο το διαδικτυακό στοίχημα. Την ίδια ώρα οι τράπεζες έκαναν κανονικά τις συναλλαγές ανάμεσα στον παίκτη και τις εταιρίες.

Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια 
Ο ΟΠΑΠ κατάφερε να κρατήσει το επίγειο μονοπώλιο, ακόμη και όταν η Stanleybet προσπάθησε να το αμφισβητήσει. Τα δύο πρακτορεία που άνοιξε τον Οκτώβριο του 2008 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έκλεισαν μέσα σε 10 μέρες.
Η πρώτη ρύθμιση από το ελληνικό κράτος προκειμένου να καθαρίσει το τοπίο ήρθε το 2011 με το νόμο 4002. Υπήρξε πρόβλεψη για μια μεταβατική περίοδο, στην οποία όσες εταιρείες ήταν νόμιμα εγκατεστημένες στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούσαν να αποκτήσουν άδεια παροχής τυχερών παιχνιδιών.
Οι άδειες που δόθηκαν ήταν 24 και έτσι μπήκε το στοίχημα Live στην εποχή της νομιμοποίησης. Ωστόσο, εταιρίες κολοσσοί αποχώρησαν με το νέο καθεστώς περιμένοντας τις επόμενες εξελίξεις. Υπήρξε μια συρρίκνωση και γενικ
ότερα μειώθηκε η διαφημιστική δαπάνη. Παρόλα αυτά αρχίσαμε να βλέπουμε διαφημίσεις στην τηλεόραση και στις φανέλες ποδοσφαιρικών ομάδων. Ηταν κι αυτό ένα βήμα.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ και η συμφωνία με τον Stoiximan
Τον Αύγουστο του 2013 το 33% της επιχείρησης του ΟΠΑΠ, που ανήκε στο ελληνικό δημόσιο, πέρασε στα χέρια της Emma Delta. Το ποσό των 652 εκατ. ευρώ που πουλήθηκε ήταν όντως μικρό, όμως η εταιρία έκανε προσπάθειες για να μπει στο κλίμα της εποχής. Ακόμη και τώρα ο ΟΠΑΠ δεν μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστικός αλλά έχει κάνει αρκετά βήματα προόδου σε σχέση με το παρελθόν.
Η στροφή στο διαδίκτυο είναι πλέον δεδομένη μετά τη συμφωνία του περασμένου Σεπτέμβρη με τον Stoiximan. H  OPAP Investment Ltd, 100% θυγατρική του ΟΠΑΠ, εξαγόρασε το 36,75% του συγκεκριμένου ομίλου έναντι του ποσού των 50.000.000€. Αυτή η συμφωνία με την κορυφαία, κατά πολλούς, online στοιχηματική εταιρεία, σε συνδυασμό με την ανανέωση της πλατφόρμας του pamestoixima.gr, αποδεικνύει ότι ο ΟΠΑΠ είναι έτοιμος να κάνει το μεγάλο άλμα στη σύγχρονη εποχή.

Η επέκταση με το mobile app
Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του στοίχημα Live τα τελευταία χρόνια ήταν να γίνει πιο προσιτό και πιο εύχρηστο. Αρκετός κόσμος απολαμβάνει πλέον το παιχνίδι μέσω του mobile app, όπου κι αν βρίσκεται, χωρίς να χρειαστεί υπολογιστή. Το ίδιο συμβαίνει και με την ανάπτυξη στο επίγειο κομμάτι, καθώς τα πρακτορεία έχουν γίνει πλέον χώροι διασκέδασης. Η νέα εποχή έχει ξεκινήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]