Νέα εποχή στις μεταφορές!

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Innovation Day» στο Αμβούργο, ο Όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε πολλαπλές πρωτοβουλίες και τεχνολογικές καινοτομίες που αναμένεται να αλλάξουν δραστικά το μέλλον των συνδυασμένων μεταφορών.
Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει με τον αποδοτικότερο δυνατό τρόπο τις ολοένα και αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών όλων των τύπων όπως π.χ. η εντυπωσιακή αύξηση του μεταφορικού έργου σε παγκόσμιο επίπεδο και η αντίστοιχη θέσπιση ολοένα και πιο αυστηρών προδιαγραφών για τους ρύπους, ο Όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε πολλαπλές καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως ο Όμιλος Volkswagen έχει ως θυγατρικές εταιρείες όπως οι MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Caminhoes e Onibus (για την Λατ. Αμερική) και RIO, αναφορικά με τον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, γεγονός που αντανακλά το τεράστιο ενδιαφέρον των νέων δεδομένων και πρωτοβουλιών που ανακοίνωσε.
Χαρακτηριστικές ήταν εξάλλου και οι δηλώσεις του επικεφαλής του κλάδου των επαγγελματικών οχημάτων του Ομίλου, κ. Andreas Rencschler (Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Truck & Bus), ο οποίος τόνισε σχετικά πως: «… Επιλέξαμε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή για να αντλήσουμε από την τεράστια τεχνογνωσία μας τις βέλτιστες τεχνολογικές λύσεις και τα κατάλληλα προϊόντα που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των μεταφορών».

Αυτοματοποιημένη οδήγηση: Αυξημένη ασφάλεια, χαμηλότεροι ρύποι
Οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες οδήγησης και κατά επέκταση η αυτόνομη οδήγησης, παρουσιάζουν τεράστια προοπτική καθώς, εκτός των άλλων, είναι σε θέση να καταστήσουν τις μελλοντικές μεταφορές σημαντικά πιο αποδοτικές.
Φυσικά, υπάρχουν πολλαπλές και σημαντικές προϋποθέσεις που επιβάλλεται να υλοποιηθούν προτού τα πρώτα –αυτόνομα- φορτηγά οχήματα να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο αστικό οδικό δίκτυο. Ωστόσο ήδη έχουν ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές σε οχήματα που κινούνται αυτόνομα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, σε ορυχεία, λιμάνια και άλλους χώρους ωστόσο, οι έρευνες εταιρειών όπως οι Scania και η MAN Truck & Bus έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν… καρπούς σε αυτόν τον τομέα.
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε το παράδειγμα του προγράμματος «platooning» (κίνηση βαρέων φορτηγών οχημάτων σε «συρμούς»), το οποίο έχει αποδειχθεί πως επιφέρει σημαντική μείωση στη μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και μεγάλα περιθώρια μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκεται κάποιο βαρύ φορτηγό.
Σε μετέπειτα βάση, στόχος της Volkswagen Truck & Bus είναι η υλοποίηση αντίστοιχων προγραμμάτων όπου θα μετέχουν οχήματα από διαφορετικούς κατασκευαστές, τα οποία ωστόσο θα μπορούν να αλληλεπιδρούν και να «επικοινωνούν» μεταξύ τους χάρη σε κοινές πλατφόρμες λογισμικού.

Η ψηφιοποίηαη προετοιμάζει τον δρόμο για το… μέλλον
Όπως είναι φυσικό, σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω εξέλιξη του κλάδου των μεταφορών αναμένεται να επιφέρει η ολοένα και μεγαλύτερη χρήση προηγμένων τεχνολογικών καινοτομιών σε ότι αφορά στο λογισμικό που χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς τόσο των οχημάτων όσο και της εφοδιαστικής αλυσίδας γενικότερα.
Εξάλλου, ένας από τους βασικούς στόχους της Volkswagen Truck & Bus είναι η πλήρης διασύνδεση όλων των εμπλεκόμενων στα διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κοινής πλατφόρμας «RIO» που ο Όμιλος παρουσίαση στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση ΙΑΑ του 2016.
Η εν λόγω υπηρεσία είναι ουσιαστικά «ανοιχτή» για όλους και όσοι συμμετέχουν σε αυτήν, μπορούν να κάνουν χρήση των δεδομένων που τους παρέχονται, μέσω ειδικών αλγορίθμων προκειμένου να διαμορφώσουν τις κατάλληλες στρατηγικές αναφορικά με την βελτιστοποίηση των διαδικασιών συντήρησης ενός οχήματος, διαμόρφωσης των δρομολογίων του, σχεδιασμού της συμμετοχής του σε διάφορες διαδικασίες logistics κ.ο.κ.

Εναλλακτικοί τύποι καυσίμων και υβριδικά συστήματα κινητήρων για όλες τις χρήσεις
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που αναμένεται να συμβάλλει στην βελτίωση της αποδοτικότητας των μελλοντικών μεταφορών όλων των τύπων (εμπορευματικών ή επιβατικών) είναι η εξέλιξη νέων τεχνολογιών αναφορικά με τους κινητήρες των οχημάτων (ελαφρών επαγγελματικών, φορτηγών αλλά και λεωφορείων).
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, dr Eckhard Scholz, ανέφερε πως: «… Το eCrafter, η ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου ελαφρού επαγγελματικού μας έχει να επιδείξει αυτονομία έως και 200 χλμ. ενώ, τα πρώτα οχήματα αυτού του τύπου θα παραδοθούν σε επιλεγμένους πελάτες μας έως το τέλος του τρέχοντος έτους (2017). Αντίστοιχα, η επαγγελματική έκδοση του πρωτότυπου I.D. Buzz με την ονομασία I.D. Buzz Cargo, ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα, ήδη εξελίσσεται και θεωρούμε πως θα λανσαριστεί μέσα στο 2022».
Παράλληλά όμως, ο Όμιλος Volkswagen εξελίσσει σχετικές λύσεις με πλήρως ηλεκτροκίνητα συστήματα μετάδοσης της κίνησης τόσο για τον κλάδο των ελαφρών, μεσαίων και βαρέων φορτηγών όσο και τα λεωφορεία, προκειμένου σε άμεσο προσεχές μέλλον να είναι σε θέση να προσφέρει αντίστοιχες λύσεις στους πελάτες του και στις διάφορες αγορές της ΕΕ.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του προγράμματος «e-drivetrain» που αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που η VW θα προσφέρει στο μέλλον.
Το εν λόγω σύστημα ηλεκτροκίνησης έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα πάσης φύσεως μοντέλα φορτηγών ή λεωφορείων του Ομίλου ενώ βάση αυτού, ο Όμιλος υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί η εξέλιξη των πρώτων ηλεκτροκίνητων φορτηγών διανομών για την αγορά των ΗΠΑ από το 2019 σε συνεργασία με την εταιρεία Navistar.
Αντίστοιχα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, κ. Joachim Drees ανέφερε πως «… Προγραμματίζουμε την παράδοση των πρώτων εννέα πλήρως ηλεκτροκίνητων φορτηγών σε πελάτες μας στην Αυστρία προς το τέλος του 2017 ενώ από το τέλος του 2018 φιλοδοξούμε να αρχίσουμε την –περιορισμένη- παραγωγή των πρώτων οχημάτων μας για τις αγορές της ΕΕ».

Παγκόσμια πρεμιέρα στο Αμβούργο για το πρωτότυπο «e-Delivery»
Μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες που ο Όμιλος Volkswagen Truck & Bus παρουσίασε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Innovation Day» στο Αμβούργο, ήταν το πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό διανομών «e-Delivery».
Το εν λόγω πρωτότυπο είναι ένα υπερσύγχονο ελαφρύ φορτηγό διανομών που έχει εξελιχθεί από την Volkswagen Caminhoes e Onibus» στη Βραζιλία και θα αρχίσει να παράγεται από το 2020.
Παράλληλα, τόσο η Scania όσο η MAN σύντομα θα ξεκινήσουν τις πιλοτικές δοκιμές εξέλιξης σε διάφορους τύπους λεωφορείων με συστήματα ηλεκτροκίνησης (BEV) σε διάφορες πόλεις της ΕΕ με την έναρξη της μαζικής παραγωγής των εν λόγω οχημάτων να τοποθετείται χρονικά πριν από το 2020.
Σε ότι αφορά στον κλάδο των βαρέων φορτηγών για τις διεθνείς μεταφορές (μεγάλων αποστάσεων), ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που χρήζουν λύσης στην παρούσα φάση είναι η αποδοτικότητα των μπαταριών. Συγκεκριμένα, προκειμένου οι υπάρχουσες μορφές μπαταριών να είναι σε θέση να προσφέρουν την απαιτούμενη αυτονομία στα πλήρως ηλεκτροκίνητα φορτηγά, θα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του ωφέλιμου φορτίου τους (αυξημένο απόβαρο). Ωστόσο υπάρχουν πολλαπλές εναλλακτικές οι οποίες ήδη ελέγχονται όπως για παράδειγμα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (μεν) με καύσιμο το φυσικό αέριο «LNG» ή το bio-diesel (δε). Μάλιστα, η περίπτωση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG: Liquefied Natural Gas) παρουσιάζει πολλαπλά οφέλη και προοπτικές δομένου ότι ως καύσιμο επιφέρει απόδοση αντίστοιχη με αυτή του πετρελαίου κίνησης με την αυτονομία των λύσεων που έχουν εξελιχθεί μέχρι στιγμής να ανέρχεται έως και στα 1.000 χλμ.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως η Scania έχει παρουσιάσει το πρώτο φορτηγό της με καύσιμο το LNG που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, από το 2014…
Την ίδια στιγμή, ο Όμιλος Volkswagen έχει προχωρήσει σε σημαντικές συνεργασίες με άλλους φορείς και εταιρείες προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα των λύσεων που θα προσφέρει στο μέλλον όπως π.χ. η συνεργασία της Scania με τη Siemens στην εξέλιξη του προγράμματος «e-road» που προβλέπει την φόρτιση των μπαταριών των ηλεκτροκίνητων φορτηγών κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σχετικών υποδομών στο οδικό δίκτυο (ηλεκτροφόροι πυλώνες, παροχή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω του οδοστρώματος κ.ο.κ.).

Πέραν όλων των παραπάνω, εν κατακλείδι αξίζει να αναφέρουμε πως ο Όμιλος Volkswagen υπολογίζεται πως θα δαπανήσει περίπου 1,7 δις δολάρια (1,44 δις ευρω) στο πρόγραμμα εξέλιξης ηλεκτροκίνητων ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγών – λεωφορείων) μέσα στην επόμενη πενταετία.
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]