ΙΩΑΝΝΙΝΑ:ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ 17ΧΡΟΝΟΥ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Πότε παλιώνει ένα αμάξι;

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο, τότε τι;
Μήπως τεντώσαμε την ηλικία που θεωρούμε ένα αυτοκίνητο καινούργιο; Μέχρι δύο χρόνια θα έλεγε κανείς το λες καινούργιο, σήμερα όμως ακόμη και αυτοκίνητα δέκα ή και περισσοτέρων ετών τα έχουμε για σχετικά φρέσκα. Αν δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν ένα αυτοκίνητο έχει παλιώσει;

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80 που το πλαστικό έγινε βασικό υλικό στην κατασκευή των αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα σταμάτησαν να είναι αθάνατα, όπως αυτά της δεκαετίας του 60 και του 70, και πως μέσα σε δέκα χρόνια το πολύ ήταν για πέταμα.

Έλεγαν κάποιοι πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τα αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης, και οι πιο κυνικοί επέμεναν πως όταν θολώσει το πλαστικό φλας και είναι πλέον παλιό, τότε όλο το αυτοκίνητο είναι για πέταμα. Υπερβολές. Όμως σίγουρα πολλά μέρη ενός αυτοκινήτου σχεδιάζονται με μία διάρκεια ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα ακούγονται διάφορα, από 300.000 χλμ. μέχρι και ένα εκατομμύριο. Ποιος ξέρει. Στην σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τα αυτοκίνητα τόσα χιλιόμετρα για να τα δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.

Όμως αυτό φαίνεται να αλλάζει. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τα αυτοκίνητά μας, και τα θεωρούμε καινούργια ακόμη και όταν αυτά διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Δεν παλιώνουν, κάτι όμως αλλάζει. Αν τα χρόνια δεν είναι οδηγός για τι είναι παλιό και τι καινούργιο, τότε μήπως η τεχνολογία που έχουν; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονο και καινούργιο ένα αυτοκίνητο επειδή είναι τούρμπο. Κι αυτό παρότι τα τελευταία δέκα χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία τούρμπο ριζικά, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.

Αλλοι θεωρούν πως όσο ένα αυτοκίνητο συντηρείται, λειτουργεί και δείχνει όπως ήταν όταν αγοράστηκε, παραμένει σαν καινούργιο και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε ένα αυτοκίνητο αν είναι παλιό ή καινούργιο, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο αμάξι επειδή είναι καλά συντηρημένο;

Εσείς τι λέτε λοιπόν; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ένα αυτοκίνητο πως πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Και τελικά η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; Τι λέτε;
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]