Η βαρβαρότητα του έρωτα συνάντησε το μύθο της αρχαίας Δωδώνης!


Η βαρβαρότητα του έρωτα συνάντησε το μύθο της αρχαίας Δωδώνης
Μια συγκλονιστική «Μήδεια» και μια μοναδική σύμπραξη
ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων-Θεάτρου Τέχνης-Φεστιβάλ Αθηνών

Όταν η βαρβαρότητα του έρωτα, ο μύθος της Μήδειας, συνάντησε τον μύθο της αρχαίας Δωδώνης … «απογειώθηκε» μία ούτως ή άλλως εξαιρετική παράσταση, καρπός της συνεργασίας του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Ιωαννίνων, του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» και του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, με τη σκηνοθετική «υπογραφή» της Μαριάννας Κάλμπαρη  και τη Μαρία Ναυπλιώτου στο ρόλο της τραγικής ηρωίδας του Ευριπίδη.
Οι δύο sold out παραστάσεις -τόσο η πρεμιέρα του  Σαββατόβραδου όσο και αυτή της Κυριακής - αποτελούν το καλύτερο ξεκίνημα για το καλοκαιρινό θεατρικό ταξίδι της «Μήδειας» σε αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας.
Η ενέργεια που εκπέμπει το οικουμενικό μνημείο της Δωδώνης έδωσε ατμόσφαιρα μαγική στον τραγικό λόγο της «Μήδειας» καθηλώνοντας το κοινό το οποίο κατέκλυσε το αρχαίο θέατρο στο τμήμα του εκείνο που επιτρέπεται να δεχθεί θεατές, καθώς συνεχίζεται το έργο της αναστύλωσης.
Το κοινό καλωσόρισε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, έχοντας στο πλευρό του την πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, Αλέκα Βακαλοπούλου και όπως είπε «ο πολιτισμός είναι το φως στην πιο δύσκολη περίοδο της χώρας μας. Ο πολιτισμός, η εξωστρέφεια, ο κοσμο-πολιτισμός, ταιριάζουν σ’ αυτόν τον τόπο, στα Γιάννενα και τη Δωδώνη κι εμείς ως Δήμος Ιωαννιτών επενδύουμε σε αυτά».
Ανάμεσα στους θεατές και η Υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, που επέλεξε όχι τυχαία – όπως είπε – να παρακολουθήσει την παράσταση της «Μήδειας» στη Δωδώνη και όχι στην Επίδαυρο που ακολουθεί,  για να υπογραμμίσει ένα πολύ σημαντικό γεγονός. Όπως δήλωσε: «Γι’ αυτή την παράσταση συνεργάστηκαν τρεις ιστορικοί φορείς του πολιτισμού: το θέατρο Τέχνης, το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η ένωση των δυνάμεων, μπορεί να δώσει μια καινούργια δυναμική στον Πολιτισμό. Mπορεί να εκτινάξει το αρχαίο δράμα και τον Πολιτισμό πέρα από στενά πλαίσια ενός φορέα. Το θεωρώ πολύ σημαντικό και γι’  αυτό θέλησα να παρακολουθήσω την παράσταση εδώ και όχι στην Επίδαυρο, ώστε να υπογραμμίσω αυτό ακριβώς το ιστορικό γεγονός».
Παρ’ ότι είχε κάνει γνωστή την επιθυμία του να παρακολουθήσει την «Μήδεια» στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και ο Πρωθυπουργός, η παρουσία του ματαιώθηκε την τελευταία στιγμή λόγω του σεισμού στα Δωδεκάνησα και εκπροσωπήθηκε από την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, η οποία τόνισε σε δήλωση της πως «ο Πολιτισμός μας, όσα έχουμε να αναδείξουμε, αλλά και όσα έχουμε να δημιουργήσουμε και σήμερα, είναι μεγάλη δύναμη για τη χώρα και ένα από τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα».
Να σημειωθεί ότι η “Μήδεια” άνοιξε την αυλαία του “Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος” που εγκαινιάζει φέτος το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων  σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, “ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη και φιλοδοξώντας να εδραιωθεί στην Ήπειρο ένας θεσμός  με βάση τα διεθνή πρότυπα”, όπως δήλωσε η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, Αλέκα Βακαλοπούλου, “ένα πολύ μεγάλο βήμα που δείχνει την αγάπη που έχει αυτός ο τόπος για τα μνημεία του, γιατί η ιστορική μνήμη ενός λαού είναι προϋπόθεση για να πάει μπροστά”, όπως υπερθεμάτισε η υπουργός  Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.

«ΜΗΔΕΙΑ – η βαρβαρότητα του έρωτα»

Η τραγωδία του Ευριπίδη, το αγριότερο παραμύθι που επινοήθηκε ποτέ για τον έρωτα, τον έρωτα που συνταράσσει και μένει ανοιχτή πληγή, αναδεικνύει το διπλό μύθο της Μήδειας: αυτόν της παιδοκτόνου που  εκδικείται με αγριότητα τον σύζυγο που την πρόδωσε αθετώντας τους όρκους  αιώνιας αγάπης κι αυτόν της βαρβαρικής καταγωγής μάγισσα, της “άλλης” της “ξένης”.  «Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια, από καταγωγή και από έρωτα», όπως γράφει και στον πρόλογο της μετάφρασης του ο Γιώργος Χειμωνάς.
«Ψάχνουμε να βρούμε μια απάντηση στο τι είναι αυτό το πράγμα που μας συνταράσσει, η βάρβαρη πλευρά που ξυπνάει μέσα μας ο έρωτας», όπως τόνισε  η σκηνοθέτης Μαριάνα Κάλμπαρη, δηλώνοντας ευτυχής για την σύμπραξη τριών ιστορικών  φορέων του πολιτισμού σε αυτή την παράσταση .
Την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που απαιτούσε “η Μήδεια” τόνισαν η “ζωντανή” μουσική του Παναγιώτη Καλατζόπουλου καθώς οι μουσικοί αποτελούσαν μέρος του κυκλικού χορού, και οι εντυπωσιακοί φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου.

Συντελεστές
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Δραματουργική επεξεργασία: Μαριάννα Κάλμπαρη, Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικό - κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός συνθέτη: Βάϊος Πράπας
Μουσική διδασκαλία: Κωνσταντίνος Ευστρατίου
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Παπαδοπούλου
Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Παίζουν με σειρά εμφάνισης:
Θεοδώρα Τζήμου - Γλαύκη
Χάρης Φραγκούλης - Ιάσονας
Μαριάννα Κάλμπαρη - Τροφός
Αλεξάνδρα Καζάζου - Βάρβαρη
Σύρμω Κεκέ - Γυναίκα της Κορίνθου Α΄
Ιωάννα Μαυρέα - Γυναίκα της Κορίνθου Β΄
Μαρία Ναυπλιώτου - Μήδεια
Αλέξανδρος Μυλωνάς - Κρέοντας
Γεράσιμος Γενατάς - Αιγέας
Κωνσταντίνα Τάκαλου - Άγγελος
Χορός: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Βασιλίνα Κατερίνη, Μάριος Κρητικόπουλος, Ευθύμης Χαλκίδης, Αλέξανδρος Σκουρλέτης.
Μουσικοί επί σκηνής: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (κιθάρα), Κλέων Αντωνίου (ηλεκτρική κιθάρα), Βάϊος Πράπας (μπάσο – κρουστά), Κωνσταντίνος Ευστρατίου (μεταλλόφωνο- ακορντεόν).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]