Ποιος υπολογίζει τη σήμανση σήμερα;

Ποιος υπολογίζει σήμερα τα σήματα στους δρόμους; Ποιο σήμα είναι ο «κριτής» για το ποιος φταίει σε ένα τρακάρισμα; Τι γίνεται με τα όρια ταχύτητας και με τα αυτοκόλλητα πάνω στις ταμπέλες; Εσείς τι λέτε;
Υπάρχει σήμανση στους ελληνικούς δρόμους. Την έχετε προσέξει; Την έχετε υπακούσει ή την έχετε έστω ακολουθήσει συμβουλευτικά; Η σήμανση των δρόμων αποτελεί το βασικό εργαλείο του ΚΟΚ και κατ επέκταση είναι το μέσο επιβολής του. Συγχρόνως η σήμανση είναι αυτό που χωρίζει τους κανόνες από την αναρχία στους δρόμους, και τελικά είναι η προσπάθεια του κράτους να παρέχει ασφάλεια στη χρήση των δρόμων. Εσείς πόσα από αυτά βλέπετε στη σήμανση;

Εντάξει, το STOP είναι βασιλιάς. Εννιά στις δέκα το εργαλείο που καθορίζει ποιος έχει δίκιο ή άδικο σε μία σύγκρουση. Αν και σε μεγάλο ποσοστό είναι κρυμμένο πίσω από δέντρα, κολώνες, άλλες πινακίδες ή απλά καλυμμένο με κλειδαράδες, θύρες γηπέδων ή τη νέα μόδα που έχει καταστρέψει τις ελληνικές πόλεις, το tagging, τις υπογραφές με σπρέι επίδοξων καλλιτεχνών του γκραφίτι.

Από κει και πέρα άλλη πινακίδα που να έλκει σεβασμό στους δρόμους μάλλον δεν έχουμε. Το απαγορευτικό είναι πλέον προειδοποίηση ότι οι περισσότεροι έρχονται από την άλλη, ή «μη φωνάξεις αν σε βρίσουν οι απέναντι».

Τα όρια ταχύτητας είναι μόνο μια υπενθύμιση πως μπορεί οι δρόμοι να άλλαξαν, τα αυτοκίνητα το ίδιο, αλλά τα όρια έμειναν ίδια. Τοποθετήθηκαν με παλιές ή καθόλου μελέτες, κάποιες φορές και με δόλο σε σημεία που στήνονται ωραία μπλόκα, ενώ συχνά ως αποτρεπτικά ή προειδοποιητικά για κάποιον άσχετο κίνδυνο.

Και βλέπεις σε βασικές αρτηρίες όρια 30 χλμ/ώρα πριν τις στροφές, αντί για κανονική προειδοποίηση, λες και υπάρχει περίπτωση κανείς να μην τα αγνοήσει. Προφανώς δεν έχει πάει με 30 στο συγκεκριμένο σημείο ούτε καν αυτός που τοποθέτησε την πινακίδα.
Και έτσι η σήμανση χάνει τη σοβαρότητά της και την σημαντικότητά της, εμείς την αγνοούμε και κάνουμε ότι μας έρθει στο κεφάλι. Από τους κανόνες περνούμε συχνά πυκνά τη γραμμή προς την αναρχία στους δρόμους και αδιαφορούμε τελείως. Είναι όμως κατάσταση αυτή;

Εσείς πόση σημασία δίνετε στη σήμανση; Πως αποφασίζετε πως θα κινηθείτε και τελικά πως διασφαλίζετε πως δεν ξεφεύγετε από τον ΚΟΚ και δεν γίνεστε επικίνδυνοι; Τι λέτε;
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]