Ομιλία του Γιάννη Καραγιάννη στη Βουλή για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρήσεων

Ομιλία στη Βουλή για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρήσεων

Στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του Σ/Ν "Απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων" εστίασε ο βουλευτής Ιωαννίνων Γιάννης Καραγιάννης, στην ομιλία του κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, αυτά εντοπίζονται αφενός μεν στην καινοτόμα ηλεκτρονική διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων μέσω των "Υπηρεσιών Μιας Στάσης", αφετέρου δε σε μια σειρά διορθωτικών διατάξεων του νομοσχεδίου που διευθετούν δυσλειτουργίες του παρελθόντος.

"Η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης βελτιώνει το επιχειρηματικό περιβάλλον, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της αγοράς, μειώνει τα διοικητικά βάρη και αναβαθμίζει το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας" ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο βουλευτής, επισημαίνοντας παράλληλα ότι "για να μπορέσουμε να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις μεταρρυθμίσεις, να χαράξουμε εθνικές και περιφερειακές στρατηγικές, να αυξήσουμε το κοινωνικό κεφάλαιο της οικονομίας και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να προχωρήσουμε σε μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών".


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το παρόν νομοσχέδιο έχει σαφή αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, διότι βελτιώνει το επιχειρηματικό περιβάλλον,
ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της αγοράς, μειώνει τα
διοικητικά βάρη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αναβαθμίζει το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας.
Η ελληνική οικονομία έχει πληρώσει ακριβά τις παραπάνω καθυστερήσεις, με το κόστος της προβληματικής σχέσης
γραφειοκρατίας και αποτελεσματικότητας να αποτιμάται το 2008 στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ από μελέτη της
Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ενώ με στοιχεία του 2009, το ίδιο κόστος ανήλθε στο 23,3% του ΑΕΠ, σύμφωνα με
μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Στο ίδιο μήκος κύματος διαμορφώθηκαν εδώ και σαράντα χρόνια οι περισσότερες προβληματικές σχέσεις που
είχαν να κάνουν κυρίως με μεγάλες επενδύσεις, αλλά δεν είναι της παρούσης με σχετικές αναφορές να
ξαναγυρίσουμε στον τόπο του εγκλήματος. Ήδη έχει συσταθεί ειδική επιτροπή, η οποία θα παρεμβαίνει και θα
απεγκλωβίζει επιχειρηματικά σχέδια που έχουν τελματώσει σε γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Με το παρόν σχέδιο νόμου απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται όλες οι διαδικασίες σύστασης επιχειρήσεων, που
από εδώ και πέρα θα γίνονται μέσω των Υπηρεσιών Μιας Στάσης.
Έτσι, παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας από απόσταση, μειώνεται σημαντικά ο χρόνος σύστασης, όπως
και το κόστος σύστασης κατά 30%, καταργείται η φορολογική ενημερότητα των ιδρυτών στο στάδιο σύστασης και
αποδίδεται κλειδάριθμος TAXIS τη στιγμή της εταιρικής σύστασης.
Εισάγεται, δε, για πρώτη φορά η δυνατότητα κατ’ εξαίρεση σύστασης ΑΕ ή ΕΠΕ χωρίς συμβολαιογραφικό έγγραφο,
καταργείται το παράβολο προελέγχου επωνυμίας και δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου στις
ΔΟΥ λόγω ηλεκτρονικών διαδικασιών.
Οι παραπάνω αλλαγές διαμορφώνουν ένα πολύ ευνοϊκό επιχειρηματικό και επενδυτικό πλαίσιο, στηρίζουν τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μπλοκάρουν μεγάλες επενδύσεις που έχει ανάγκη η χώρα.
Όμως, για να μπορέσουμε να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις
μεταρρυθμίσεις, να χαράξουμε εθνικές και περιφερειακές στρατηγικές, να αυξήσουμε το κοινωνικό κεφάλαιο της
οικονομίας και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να προχωρήσουμε σε μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων
και των ελεύθερων επαγγελματιών.
Παράλληλα, πρέπει να συγκροτήσουμε τους φορείς εξωστρέφειας, καθώς και την οικονομική μας διπλωματία στο
εξωτερικό, για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις και να προωθήσουμε τις ελληνικές εξαγωγές.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στο τρίτο μέρος του νομοθετήματος, εισάγεται η κατάργηση των εγγυητικών επιστολών εκ μέρους των εμπόρων.
Με την τροπολογία προτείνεται η κατάργηση των διατάξεων που αφορούν την υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής
επιστολής από τους εμπόρους στους παραγωγούς, καθότι ο συγκεκριμένος ν.3955/2011 κατέστη ανενεργός για δύο
βασικούς λόγους.
Πρώτον, γιατί το ποσό της εγγυητικής ανέρχεται στις 100.000 ευρώ τον χρόνο. Σε πολλές περιπτώσεις οι εμπορικές
συναλλαγές ξεπερνούν αυτό το ποσό και μοιραία μένει ακάλυπτο το ασθενέστερο μέρος των συναλλασσόμενων,
που δεν είναι άλλο από τον παραγωγό.
Ο δεύτερος λόγος είναι διότι κάποιοι από τους εμπόρους δεν είχαν την υποχρέωση να καταβάλουν εγγυητική
επιστολή. Το γεγονός από μόνο του προκαλεί στρεβλώσεις του υγιούς ανταγωνισμού. Ο κίνδυνος στρέβλωσης
επιτείνεται λόγω της διακριτής μεταχείρισης μεταξύ διαφόρων κατηγοριών εμπόρων, οι οποίοι μπορεί να
εξαιρούνται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης.
Οι παραπάνω βελτιώσεις, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της ευρωπαϊκής Οδηγίας 7/2011 που ενσωματώθηκε το
2013 στην ελληνική νομοθεσία, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ, και αφορά τους χρόνους πληρωμής παραγωγών από
τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου, θα βοηθήσουν τους προμηθευτές και ειδικά τους αγρότες και τους
παραγωγούς νωπών προϊόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]