ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Φόβοι στην αυτοκινητοβιομηχανία για τη συνεργασία με παροχείς ίντερνετ

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν τον πλήρη έλεγχο των δεδομένων που αποστέλλονται σε όσους συνεργάζονται για την κατασκευή «συνδεδεμένων οχημάτων» και ανησυχούν ότι οι Βρυξέλλες θα τους επιβάλουν να μοιράζονται τα δεδομένα με τους αντιπάλους.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόλις έχουν ξεκινήσει την κατασκευή αυτοκινήτων με διαδικτυακές λειτουργίες. Παρ’όλα αυτά, υπάρχει νευρικότητα για τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά τους περιορισμούς σχετικά με το πώς θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα από τα οχήματα.

Ο Γκίντερ Έτιγκερ, ο επικεφαλής της Ψηφιακής Πολιτικής της ΕΕ, αναμένεται να ανακοινώσει νέα μέτρα για τον έλεγχο των δεδομένων αυτό το φθινόπωρο. Σύμφωνα με αρκετές πηγές, η επίσημη ανακοίνωση έχει προγραμματιστεί για τις 30 Νοεμβρίου, ωστόσο οι αξιωματούχοι προσπαθούν να αποφασίσουν τι είδους κανόνες θέλουν.

Η συνάδελφός του Έτινγκερ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της ΕΕ, έχει ήδη στρέψει το βλέμμα της σε αυτές τις συμφωνίες ανταλλαγής δεδομένων.

«Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα να αποφασίσουν να μη μοιράζονται τις πληροφορίες οι οποίες θα γνωστοποιούσαν σε αντιπάλους πάρα πολλά για την τεχνολογία τους», δήλωσε στις 29 Σεπτεμβρίου σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες για τα μεγάλα δεδομένα και την ιδιωτικότητα..

«Το ζήτημα είναι με ποιους θέλετε να συνεργαστείτε. Αλλά η απόφαση σας δεν θα πρέπει να στερεί από τους άλλους το δικαίωμα να ανταγωνιστούν»,πρόσθεσε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να σχεδιάσουν συνδεδεμένα και αυτόματα αυτοκίνητα, αν και πηγές της βιομηχανίας αυτοκινήτων αναφέρουν ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό, δεν θα διατεθούν προς πώληση στην Ευρώπη για αρκετά χρόνια ακόμη.

Η Βεστάγκερ αναγνώρισε ότι ακόμα και αν τα αυτόματα αυτοκίνητα είχαν τη δυνατότητα να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και να προκαλούν λιγότερα τροχαία ατυχήματα, θα εξακολουθούσαν να φαντάζουν «σχεδόν σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας» για τους καταναλωτές.

«Ανησυχώ μερικές φορές καθώς οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ένας κόσμος που θέλουν να δουν, αλλά στον οποίο δεν θέλουν να ζουν, επειδή χάνουν τον έλεγχο», κατέληξε.

Μεγάλα δεδομένα και ανταγωνισμός

Οι κατασκευαστές θέλουν να έχουν έλεγχο των στοιχείων για να τους βοηθήσει να διαχειριστούν τη μετάβαση προς τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, κάτι που ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ανεβάσει το κόστος των οχημάτων και να οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερες υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν είναι κατά της ανταλλαγής δεδομένων» δήλωσε εκπρόσωπος της ένωσης των βιομηχανιών αυτοκινήτων ACEA. «Θέλουν μόνο να βεβαιωθούν ότι η ασφάλεια και η αξιοπιστία είναι εγγυημένες όταν συμβαίνει αυτό», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Οι κατασκευαστές ήδη βρίσκονται σε εγρήγορση μετά την ανακοίνωση του Έτινγκερ, η οποία θα μπορούσε να θέσει για πρώτη φορά τη βάση των κανόνων της ΕΕ σχετικά με τον τρόπο πρόσβασης των εταιρειών και πώς θα μοιράζονται μεγάλες ποσότητες προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται από τα μηχανήματα ή τις συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο. Οι εταιρείες αυτοκινήτων φοβούνται ότι θα χάσουν αν οι κανόνες τους εμποδίζουν να ελέγχουν τα δεδομένα από τα οχήματα και επιλέξουν να αναθέσουν σε άλλες εταιρείες τις συνδέσεις στο Διαδίκτυο ή άλλες λειτουργίες όπως η ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενάντια στην πρωτοβουλία για την «ελεύθερη ροή των δεδομένων»

Η ACEA θέλει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να είναι σε θέση να τοποθετούν διακομιστές όπου αποθηκεύουν τα δεδομένα του οχήματος. Οι εταιρείες που υπογράφουν συμβόλαιο μαζί τους για την παροχή ίντερνετ και άλλες υπηρεσίες θα μπορούσαν να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους διακομιστές.

Σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Απρίλιο, η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών καταφέρθηκε κατά της «ελεύθερης ροής των δεδομένων» και προειδοποίησε ότι μόνο ένας μικρός αριθμός εταιρειών υψηλής τεχνολογίας με έδρα εκτός της ΕΕ θα μπορούσε να αναλάβει τη βιομηχανία, αν η Επιτροπή εισάγει κανόνες για την πρόσβαση και ανταλλαγή των δεδομένων.

Σε ένα από τα κορυφαία επιχειρηματικά σχέδιά της, η Google έχει ήδη προχωρήσει σε δοκιμές των δικών της αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Ο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας για αυτά τα επιχειρηματικά μοντέλα δεν είναι η τεχνολογία ή το σχέδιο, αλλά τα δεδομένα», αναφέρει το έγγραφο.

Πέρυσι, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Audi, BMW και Daimler συνεργάστηκαν για να αγοράσουν τις επιχειρήσεις χαρτογράφησης της Nokia για 2,8 δις ευρώ, αποδεικνύοντας πόσο η αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά τις λειτουργίες με βάση το διαδίκτυο, καθώς και την ανεξαρτησία της από ανταγωνιστικές υπηρεσίες χαρτογράφησης όπως η Google.

Οι ομάδες καταναλωτών θέλουν τους χρήστες στον έλεγχο

Οι ομάδες καταναλωτών δείχνουν στην Επιτροπή μια άλλη κατεύθυνση. Πιέζουν για κανόνες που θα επιτρέπουν τους οδηγούς να αποφασίσουν ποιες εταιρείες θέλουν να παρέχουν ίντερνετ στα αυτοκίνητά τους, παρακάμπτοντας την επιθυμία των κατασκευαστών για αποκλειστικές συμβάσεις.

Ο Γιάκομπ Μπάνγκσγκαρντ, ο Γενικός Γραμματέας των εργασιών της ομάδας των καταναλωτών «Federation Internationale de l’Automobile», είπε στην EurActiv ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν τον έλεγχο, όταν πρόκειται για την επιλογή αν θέλουν να μοιραστούν τα δεδομένα που οι ίδιοι δημιουργούν και με ποιον». Όπως συνέχισε, «συμφωνούμε πλήρως με την ανάλυση της Βεστάγκερ ότι ο ισχυρός ανταγωνισμός και η ισχυρή προστασία των δεδομένων είναι υψίστης σημασίας για να εξασφαλιστεί η επιτυχής ανάπτυξη της τεχνολογίας».
Euractiv

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]