Η ηλεκτρική επανάσταση των αυτοκινήτων έρχεται σύντομα

Το σκάνδαλο «Dieselgate» θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς τη σταδιακή κατάργηση του εκατό ετών κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος δεν έχει πλέον θέση σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, δήλωσε ο Ulf Bjornholm, επικεφαλής του γραφείου της ΕΕ για Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών.

Αναλυτικά, η συνέντευξη που έδωσε στη euractiv.com, στο Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τις Μεταφορές:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τα σχέδιά της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, τον Ιούλιο. Πέρυσι, οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν νέα νομοθεσία σχετικά με τις δοκιμές με τις οποίες μετρούνται οι εκπομπές των αυτοκινήτων όταν είναι έξω στους δρόμους και η Επιτροπή πρότεινε ένα νέο νόμο για να αλλάξει το σύστημα έγκρισης των αυτοκινήτων. Μήπως αυτό το γεγονός δείχνει ότι το dieselgate ήταν έστρεψε την προσοχή των νομοθετών της ΕΕ;

Ναι σίγουρα. Νομίζω ότι το dieselgate είναι ένα θα σηματοδοτήσει νέες αλλαγές. Εικάζω ότι θα είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σταδιακή κατάργηση της εκατό ετών κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν έχει θέση σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Εκτός ίσως σε μερικά συγκεκριμένους τομείς, όπως οι αερομεταφορές. Αλλά όχι για μικρότερα αυτοκίνητα.

Νομίζω το dieselgate μπορεί να σηματοδοτήσει νέες αλλαγές σχετικά με την ποιότητα του αέρα. Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία συμμορφωθεί με αυτά τα πρότυπα που έχουμε συμφωνήσει χωρίς να εξαπατήσει, θα ωθήσει την ηλεκτρική επανάσταση πολύ γρήγορα.

Είδαμε ορισμένα κράτη μέλη να εξακολουθούν να φέρνουν εμπόδια στην πρόταση για τις εκπομπές οδήγησης, ακόμη και μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen αποκαλύφθηκε. Η Επιτροπή ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι πρόκειται να ανακοινώσει τις προδιαγραφές για τις εκπομπές φορτηγών πριν από το τέλος της θητείας της. Είστε ανησυχος ότι δεν θα υπάρξει μεγάλη πίεση σχετικά με τον περιορισμό των εκπομπών CO2 από τα φορτηγά σε μερικά χρόνια από τώρα;

Όχι ιδιαίτερα. Νομίζω ότι αυτό είναι τόσο μεγάλο που θα έχει μια μόνιμη επίδραση.

Και αυτό συμβαίνει πέρα από την ΕΕ. Στις ΗΠΑ, έχετε ένα σύστημα επίλυσης των διαφορών. Εκεί, οι εταιρείες αυτοκινήτων πληρώνουν τεράστια πρόστιμα. Συνεπώς, ακόμη και αν με κάποιο τρόπο δεν λειτουργεί στην ΕΕ, θα εξακολουθούν να υπάρχουν αυτές οι παγκόσμιες επιπτώσεις.

Είναι προφανές ότι η ΕΕ θα πρέπει να αποκτήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με το ευρύ κοινό.

Υπάρχουν ακόμη πολλές λεπτομέρειες για το πώς να το κάνουμε. Και φυσικά υπάρχουν τεράστια οικονομικά συμφέροντα εδώ, αλλά δεν νομίζω ότι η ΕΕ δεν έχει καμία επιλογή πέραν της επίλυσης του προβλήματος στη ρίζα του. Και αυτό είναι απλό: πρόκειται για τη διασφάλιση ότι οι δοκιμασίες οδήγησης θα αντανακλούν τις πραγματικές εκπομπές.

Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών διεύθυνε την έρευνα με την οποία αποκαλύφθηκε το dieselgate. Μέχρι σήμερα η Επιτροπή απέρριψε προτάσεις για να υπάρξει μία κεντρική υπηρεσία, όπως η ΥΠΠ των ΗΠΑ. Πιστεύετε ότι πρέπει να επανεξετάσει;

Νομίζω ότι η τα συστήματα ΗΠΑ και της ΕΕ είναι θεμελιωδώς διαφορετικά όταν πρόκειται για συμμόρφωση. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, ο καθένας μπορεί να πάει στο δικαστήριο και μέσα από ένα σύστημα επίλυσης διαφορών, υπάρχει διερεύνηση.

Στην ΕΕ, έχετε ένα σύστημα όπου τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την εφαρμογή του δικαίου της ΕΕ. Είναι στην ευθύνη των κρατών-μελών εάν θα επιβάλουν πρόστιμο ή όχι. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία. Τα συστήματα αυτά θα παραμείνουν διαφορετικά, οπότε θα πρέπει να βρούμε μια ευρωπαϊκή λύση. Δεν πρόκειται να ισχύσει το ίδιο σύστημα των ΗΠΑ για την Ευρώπη, γιατί υπάρχουν διαφορές

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μιλάνε για τεχνολογίες όπως το πρόγραμμα οδήγησης αυτοκινήτων που θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων. Μήπως αυτό φαίνεται πολύ ελπιδοφόρο;

Δεν γνωρίζω. Νομίζω ότι υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό εκεί. Υποθέτω ότι δυνητικά θα μπορούσε να είναι, αν υπάρχουν λύσεις έξυπνης τεχνολογίας. Είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσε να είναι μέρος της συνολικής λύσης. Αλλά δεν πραγματικά να πάει στη ρίζα και θα εκπλαγείτε αν είναι η gamechanger που χρειαζόμαστε.

Για να μην πω ότι είναι άχρηστο, αλλά δεν πρόκειται να είναι η μεγάλη λύση. Και δεν υπάρχει μία λύση. Μάλλον θα πρέπει να εργαστούμε για πολλά πολλά διαφορετικά μέτωπα. Νομίζω ότι είναι πραγματικά πολύ νωρίς να πούμε εάν αυτό πρόκειται να είναι ένα μεγάλο μέρος αυτής της λύσης ή όχι, αλλά έχω αμφιβολίες.

Ο κανονισμός δεν είναι μια κακή λέξη. Είναι αυτό που έχει οδηγήσει την καινοτομία μέχρι σήμερα και πρόκειται να είναι για το εγγύς μέλλον. Σίγουρα πρέπει να δουλέψουμε με κίνητρα. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν λύσεις που βγαίνει από τον τομέα επίσης, όπως επίσης από την τεχνολογία.

Η ΕΕ εξακολουθεί να μην έχει ακόμη κυρώσει τη Συμφωνία του Παρισίου του περασμένου έτους για το κλίμα. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ θα μπορούσε να έρθει σε μια συμφωνία την Παρασκευή (30 Σεπτεμβρίου) στη Μπρατισλάβα. Είστε ανησυχος ότι η καθυστέρηση αυτή στέλνει ένα κακό μήνυμα για την κατεύθυνση της ΕΕ σχετικά με την πολιτική για το κλίμα ή είναι κανονικός ο ρυθμός που θα περίμενε κανείς όταν υπάρχουν πολλοί εταίροί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων;

Εκπροσωπώντας τον ΟΗΕ, δεν είμαι σίγουρος εάν ο ΟΗΕ ανησυχεί. Νομίζω ότι η επικύρωση θα είναι αρκετή για να τεθεί η συμφωνία σε ισχύ. Φαίνεται να είναι πλέον σε καλό δρόμο. Αλλά οι Ευρωπαίοι ανησυχούν, καθώς θέλουν ένα προοδευτικό σχέδιο χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε ό, τι έχει ήδη συμφωνήσει η ΕΕ. Ανησυχούν επίσης, ότι δεν θα είναι στο τραπέζι λήψης αποφάσεων τη στιγμή που η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ. Επειδή δεν θα συμπεριλαμβάνονται εάν δεν το έχουν επικυρώσει.

Έτσι, οι Ευρωπαίοι ανησυχούν. Και βρίσκονται σε δύσκολη θέση, διότι είναι σαφές ότι υπάρχουν ορισμένα κράτη μέλη που έχουν προβλήματα με την επικύρωση καθώς θέλουν να γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες για το πώς πρόκειται να εφαρμοστεί στην ΕΕ, κάτι το οποίο είναι επίσης κατανοητό σε κάποιο βαθμό.

Η Επιτροπή θα μπορούσε τεχνικά να παρακάμψει τα κράτη μέλη και να επικυρώσει τη συμφωνία για λογαριασμό τους. Θα προτιμούσατε να δούμε την Παρασκευή ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία;

Δεν νομίζω ότι τα Ηνωμένα Έθνη προτιμούν κατι τέτοιο. Οι Ευρωπαίοι πρέπει να αποφασίσουν. Αυτή είναι μια δύσκολη εσωτερική συζήτηση την οποία θα πρέπει να απαντήσουν. Πιστεύω ότι στην ιδανική περίπτωση θα ήταν καλό αν η ΕΕ είχε μια ενιαία θέση για το θέμα αυτό.

Εάν αυτό θα συμβεί, θα έχετε μια κατακερματισμένη ΕΕ με διαφωνίες. Αυτό δεν θα ήταν καλό για την κλιματική αλλαγή ή για την εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού.  Η ΕΕ πρέπει να δουλέψει ως προς αυτό και η εκτίμηση μου είναι ότι θα το κάνει.

 Euractiv

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

[ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]